• 1990amanda

Orkar inte! ( långt inlägg)

Åh jag vill avsluta mitt förhållande eller åtminstone pausa! Bor med min sambo o 2 barn ihop! Han jobbar sjukt mkt hela veckorna å ibland helger..jag är mamma ledig med vår 5 mån dotter.. Sambon klagar hela tiden om att jag inte gör ngt m.m Vår son är 3.5 å i värsta trotsen och jätte jobbig, gör lilla syster ledsen hela tiden... Kastar snutte filten på henne å spottar ut sin napp i hennes ansikte m.m Min sambo tror jag går hemma å slappar med 2 barn, har tror jag har semester.. Han klagar på att de ligger saker överallt ändå så går jag å plockar upp hela dagarna. , dammsuger 1-2 ggr om dagen, blir mycket smuts under sommaren när man springer ut å in... Men inget som min sambo verkar fatta.. Han lever fortfarande som om vi inte hade några barn... Han umgås aldrig med hans son å Aldrig med sin dotter... Han tar inget ansvar eller ngt! Om storebror slår lilla syster å vi alla är i samma rum tar han inte tag i sonen å förklara att man inte gör så, utan säger bara sluta neo sen går han iväg eller de han höll på med.. Så jag måste trösta en gråtande bebis och förklara för sonen att de är fel.. Så fort ja åker iväg med barnen å är borta ett tag så saknar han oss jätte mkt.. Men när vi ör hemma vill han aldrig göra eller hitta på ngt... Hela min familj å släkt bor långt ifrån mig och min sambos bor också långt iväg... Så bi har ingen barnvakt eller liknande så vi kan aldrig hitta på ngt tsm... Vill flytta till min familj med min sambo vill absolut inte bo i den staden:/ Så fort vi umgås så små bråkar vi...alltid om ngt, han kan aldrig berömma eller ge komplimanger.. Par terapi skulle han aldrig gå med på:/ Förslag på vad man kan göra för att få de bättre?

• Svar på tråden Orkar inte! ( långt inlägg)
  • faithfully

Hur länge ska du vara föräldraledig, ammar du?

• Sölve

Jag kanske har fel nu men var det inte din sambo som inte ville att du skulle amma barnet på stranden också?

Har han varit föräldraledig? Om inte är det väl på tiden att han tar över och lär sig vad det innebär att ha barn.

Men ja, om han varken är villig att ta ansvar eller gå och prata för att fixa relationen så är det inte mycket att spara på. Du förtjänar mer i livet än att vara en hushållerska. Visst, det är tungt att vara ensam när barnen är små, men det är ändå stor skillnad på att slita häcken av sig för sig själv och sina barn än att göra det för en otacksam snorunge till karl.

• Maddi

Jag och min sambo kom i diskussionen förut att de va lite stökigt hemma, men så fick det ju vara en tid tyvärr och sen på kvällen när han kommer hem kan vi springa 10-15 minuter och plocka det värsta, dammsuga gör vi just nu en gång på helgen.

Jag skulle faktiskt ha åkt iväg en helg och han sköta allt så får han se hur "lätt" det är. Visst är det inte lätt att vara borta, men om han skulle förstå situationen så skulle jag utan att tveka åka bort och lämna allt till honom.

• 1990amanda
    faithfully skrev 2013-08-02 19:44:17 följande:

Jag hel ammar, tänkt amma till 7 mån ca...
  • 1990amanda
    Sölve skrev 2013-08-02 19:46:36 följande:
    Jag kanske har fel nu men var det inte din sambo som inte ville att du skulle amma barnet på stranden också? Har han varit föräldraledig? Om inte är det väl på tiden att han tar över och lär sig vad det innebär att ha barn. Men ja, om han varken är villig att ta ansvar eller gå och prata för att fixa relationen så är det inte mycket att spara på. Du förtjänar mer i livet än att vara en hushållerska. Visst, det är tungt att vara ensam när barnen är små, men det är ändå stor skillnad på att slita häcken av sig för sig själv och sina barn än att göra det för en otacksam snorunge till karl.

Jo de var jag! Han vill inte vara ledig! Sen har han fullt upp med 2 egna företag....han är för rastlös för att gå hemma
  • 1990amanda
    Maddi skrev 2013-08-02 20:59:09 följande:
    Jag och min sambo kom i diskussionen förut att de va lite stökigt hemma, men så fick det ju vara en tid tyvärr och sen på kvällen när han kommer hem kan vi springa 10-15 minuter och plocka det värsta, dammsuga gör vi just nu en gång på helgen. Jag skulle faktiskt ha åkt iväg en helg och han sköta allt så får han se hur "lätt" det är. Visst är det inte lätt att vara borta, men om han skulle förstå situationen så skulle jag utan att tveka åka bort och lämna allt till honom.

Svårt att åka iväg utan den minst ju .. Hel ammar ju henne... Jag brukar åka iväg med barnen ett par dagar till min mamma!så skönt att komma iväg å jag längtar inte hem!
  • 1990amanda
    faithfully skrev 2013-08-02 19:44:17 följande:

Tänkte vara ledig tills hon e 1,5 så ca ett år till
  • Sölve
    1990amanda skrev 2013-08-02 23:07:59 följande:

Jo de var jag! Han vill inte vara ledig! Sen har han fullt upp med 2 egna företag....han är för rastlös för att gå hemma
    Då minns jag rätt. 

Well, jag gillar inte hans attityd. Tyvärr är det så att pappor ofta kommer undan med sådant utan att någon reagerar. Det hade aldrig varit accepterat om en mamma avstått från att vara hemma pga rastlöshet om man säger så...

Tyvärr är han egoistisk och omogen. Han verkar ha sina åsikter klara för sig och då kan du bara välja om du vill leva med det eller ej.
    Tänk dock på vad det förmedlar till barnen att ha en pappa som inte tar ansvar för att han inte vill eller tycker det är för tråkigt. 
  • faithfully

Börja jobba så får han vara hemma med barnen. Han måste prova på det du gör för att förstå. Vill han inte vara hemma med sina barn är han tyvärr inte mycket att ha som pappa kan jag tycka

Svar på tråden Orkar inte! ( långt inlägg)