• mane03

Fortfarande helt sängliggande!!!

Är det någon fler som har det som jag har det?

Jag är i v 16 och har varit sängliggande sedan v 6. Från början var det extremt illamående som jag haft under mina andra två graviditeter också. Det var riktigt illla mellan v6 och v 14. Jag mår fortfarande illa men inte alls som det var tidigare. Men jag är fortfarande helt sängliggande =( jag har absolut ingen energi i kroppen, jag kan inte stå upp mer än några minuter då blir jag jätte anfådd och det känns som jag ska svimma.

Jag är så fruktansvärt less på att ligga i sängen och kolla på serier, jag har inte ens varit ut en dag den här sommaren. När jag väntade mina andra barn så har jag fungerat nästan normalt när illamåendet gått över men nu är det långt ifrån det.

Det är till och med jobbigt att lyfta armarna för det känns som dom väger 100 kg, är det någon som känner igen den här känslan. Jag börjar känna mig så deppig nu efter 10 veckor i sängen .
    Jag har inte speciellt dåliga värden så jag förstår inte varför jag inte ens kan sitta upp. Jag har 100/55 i blodtryck och 114 i hb.

Det känns som jag håller på bli tokig snart =(            

• Svar på tråden Fortfarande helt sängliggande!!!
  • mane03
    SB2011 skrev 2013-08-12 19:43:52 följande:
    JAaa vi e sååå nyfikna med! Hoppas den vill visa! Sonen tvärvägra! Vi boka till och med ett privat köns ul senare men han knep med benen! Fick komma tillbaka å allt men icke! 2v innan han föddes lyckade vi få reda på de när dom gjorde ett ul medans jag låg inlagd!

Jag tror de e en tjej denna gången men vi får se:)
    Har du nån teori om vad som finns i magen?
    Du måste skriva och berätta på onsdag hur det gick =)
    Jag tror att det är en till tjej men min sambo är helt säker på att det är en pojke så jag hoppas vi får veta om två veckor =) 
  • mane03
    supersötasilversara skrev 2013-08-12 20:07:49 följande:

Jag har mått jättedåligt alla tre graviditerna, fast det har blivit snäppet värre för varje gång. Dock har jag inte blivit inlagd (tack och lov). Första graviditeten pluggande jag så det gick att klara sv studierna, andra jobbade jag och blev sjukskriven fram till v.20 någon gång. Just nu är jag arbetslös. Jag hoppas att de här tabletterna hjälper nu, läkaren har sjukskrivit mig men jag orkar inte hålla på med försäkringskassan. Som jag känt idag så kan jag klara av att jobba (hoppar in extra). Skönt att du är sjukskriven nu, finns det ingen möjlighet till förlängning? Jag kan tänka mig att det är otroligt påfrestande att jobba i ditt tillstånd på intensiven! Trots att jag inte varit sängliggande mer än 3 veckor så längtar jag ut bland folk!! En sak till jag har läst att flera stycken tar lergigan comp under dagrn och sedan lergigan på kvällen. Kan det vars så att det inte är koffein i lergigan?
    Jag tog lergigan från början för att kunna sova bättre, men just nu tar jag bara ondansetron dagarna som är riktigt illa. Försöker klara mig utan medicin men vecka 6-12 var det helt omöjligt utan att ta tabletterna.
    Om jag inte klarar att jobba när sjukskrivningen är slut så får jag förlängt men jag vill försöka jobba halvtid för jag blir tokig på att vara hemma, och jag kommer gå på havandeskapspenning i november så om jag kan jobba halvtid tills dess blir jag glad =)  
  • SB2011
    mane03 skrev 2013-08-12 20:19:12 följande:
    Du måste skriva och berätta på onsdag hur det gick =)

Jag tror att det är en till tjej men min sambo är helt säker på att det är en pojke så jag hoppas vi får veta om två veckor =) 
    Ojaa de kommer jag göra! Blir de nån bra bild så kommer de med:)

Hehe maken tror de e en pojke här me då jag mått lika illa som sist!
  • SB2011
    Här e vår lilla loppa! Allt såg fint ut på rul men jag var lite för kort gånget så jag får komma tillbaka om ca 3v. bf blev flyttad från 19/1 till 25/1! 
    Trodde de va en tjej jag hade i magen men tji fick jag! Det var en liten pojk! han var så söt och visade upp sig flitigt!
    lyckan e total just nu

• mane03
    SB2011 skrev 2013-08-14 17:59:14 följande:
    Här e vår lilla loppa! Allt såg fint ut på rul men jag var lite för kort gånget så jag får komma tillbaka om ca 3v. bf blev flyttad från 19/1 till 25/1! 
    Trodde de va en tjej jag hade i magen men tji fick jag! Det var en liten pojk! han var så söt och visade upp sig flitigt!
    lyckan e total just nu

Åhh grattis, vad glad jag blir för din skull. Nu längtar jag jätte mycket tills mitt ultraljud. Då skulle jag tro att vi kommer få barn ganska nära varandra =)
  • supersötasilversara
    SB2011 skrev 2013-08-14 17:59:14 följande:
    Här e vår lilla loppa! Allt såg fint ut på rul men jag var lite för kort gånget så jag får komma tillbaka om ca 3v. bf blev flyttad från 19/1 till 25/1!  Trodde de va en tjej jag hade i magen men tji fick jag! Det var en liten pojk! han var så söt och visade upp sig flitigt! lyckan e total just nu

Grattis!! Vad kul att få se bebisen!! Varför får du komma tillbaka om tre veckor när du blev framflyttad 1 vecka? Roligt i alla fall att få se bebisen igen . Jag längtar tills RUL, det är lååångt kvar, blir nog i oktober.
  • mane03
    SB2011 skrev 2013-08-12 19:43:52 följande:
    JAaa vi e sååå nyfikna med! Hoppas den vill visa! Sonen tvärvägra! Vi boka till och med ett privat köns ul senare men han knep med benen! Fick komma tillbaka å allt men icke! 2v innan han föddes lyckade vi få reda på de när dom gjorde ett ul medans jag låg inlagd!

Jag tror de e en tjej denna gången men vi får se:)
    Har du nån teori om vad som finns i magen?

Hej. hur är det med dig? Blir du nå piggare? Idag testade jag lite gravis träning hemma i ca 15 min, shit så otränad man är efter 10 veckor helt sängliggande. Och jag fick jätte mycket kramp i musklerna i benen efteråt. Jag är rätt tränad i vanliga fall och tränar ca 4-5 gånger i veckan men nu pallar jag ingenting, men jag ska försöka några minuter om dagen i alla fall. Jag är som lite orolig att få upp mycket i vikt. Har du gått upp något än? Jag har gått upp två kg hittills.
  • SB2011
    mane03 skrev 2013-08-20 19:22:00 följande:

Hej. hur är det med dig? Blir du nå piggare? Idag testade jag lite gravis träning hemma i ca 15 min, shit så otränad man är efter 10 veckor helt sängliggande. Och jag fick jätte mycket kramp i musklerna i benen efteråt. Jag är rätt tränad i vanliga fall och tränar ca 4-5 gånger i veckan men nu pallar jag ingenting, men jag ska försöka några minuter om dagen i alla fall. Jag är som lite orolig att få upp mycket i vikt. Har du gått upp något än? Jag har gått upp två kg hittills.
    Idag är de mest skit om jag ska va ärlig! En riktig skitdag som jag bara vill ska vara över! Har så jävla ont i fogarna idag så kryckorna åkte fram igen! Mått jätte illa med, tror de e smärtan som förvärrar det! Skulle ut med sonen för att lämna in papper till dagiset som han ska börja på nästa vecka, eftersom ja hade kryckor kunde jag inte ta vagnen så han fick gå själv (ligger bara 500m bort och de e gångstig hela vägen i bostads område så inga bilar) och de sluta med att han helt plötsligt stack han och jag kunde inte rusa efter han direkt så jag hitta inte han och fick panik! Han hade bara sprungit hem och runt huset för han ville kasta boll som han och pappa brukar göra där! En granne hade sett han och kom gåendes med han när jag äntligen hunnit dit! Allt utspela sig väl på 2-3 min men de kändes som timmar! Riktig panik!

Sen bråka han hela dagen och kasta ett glas saft i soffan och bet mig en gång! När maken kom hem från jobb satt jag som ett vrak i soffan och storlipa!

Har de rätt jobbigt med övriga släkten just nu med så jag känner mig helt ensam och uppgiven! Fattar inte hur jag ska orka i ca22v till!

Jag träna 6 dagar i veckan innan jag blev gravid! Men nu kan jag inte! Men ja man tappar konditionen jävligt snabbt! Tur bygger man upp den snabbt med! Så att träna några minuter om dagen så länge du känner att de känns bra är nog en god idé!

Vägde mig i söndags och jag ligger fortfarande på minus! Men de har gått från -5kg till -2 så de dröjer väl inte länge innan man ligger på plus! Iaf inte om jag gör som idag och tröstäter en massa kladdkaka!

Kramp är vanligt när man e gravid! Vet att magnesium tillskott ska hjälpa men vet ej vad rekommendationerna är ang de men du kan ju fråga bm om de e nåt som är värt att prova!
  • mane03
    SB2011 skrev 2013-08-20 21:34:03 följande:
    Idag är de mest skit om jag ska va ärlig! En riktig skitdag som jag bara vill ska vara över! Har så jävla ont i fogarna idag så kryckorna åkte fram igen! Mått jätte illa med, tror de e smärtan som förvärrar det! Skulle ut med sonen för att lämna in papper till dagiset som han ska börja på nästa vecka, eftersom ja hade kryckor kunde jag inte ta vagnen så han fick gå själv (ligger bara 500m bort och de e gångstig hela vägen i bostads område så inga bilar) och de sluta med att han helt plötsligt stack han och jag kunde inte rusa efter han direkt så jag hitta inte han och fick panik! Han hade bara sprungit hem och runt huset för han ville kasta boll som han och pappa brukar göra där! En granne hade sett han och kom gåendes med han när jag äntligen hunnit dit! Allt utspela sig väl på 2-3 min men de kändes som timmar! Riktig panik!
    Sen bråka han hela dagen och kasta ett glas saft i soffan och bet mig en gång! När maken kom hem från jobb satt jag som ett vrak i soffan och storlipa!
    Har de rätt jobbigt med övriga släkten just nu med så jag känner mig helt ensam och uppgiven! Fattar inte hur jag ska orka i ca22v till!

Jag träna 6 dagar i veckan innan jag blev gravid! Men nu kan jag inte! Men ja man tappar konditionen jävligt snabbt! Tur bygger man upp den snabbt med! Så att träna några minuter om dagen så länge du känner att de känns bra är nog en god idé!
    Vägde mig i söndags och jag ligger fortfarande på minus! Men de har gått från -5kg till -2 så de dröjer väl inte länge innan man ligger på plus! Iaf inte om jag gör som idag och tröstäter en massa kladdkaka!

Kramp är vanligt när man e gravid! Vet att magnesium tillskott ska hjälpa men vet ej vad rekommendationerna är ang de men du kan ju fråga bm om de e nåt som är värt att prova!

Fy vad jobbigt för dig, jag hoppas verkligen idag blir en bättre dag. Jag testade gå in på din sida men det står att man måste vara inbjuden, tänkte att det var lättare att skriva till dig där än här =)
  • SB2011

Hmm jag hade nån skum inställning tydligen! Testa igen! Tror jag fick bort den iaf! Haha

Svar på tråden Fortfarande helt sängliggande!!!