Inkomstbaserad Foraldrapenning vid hemflytt
Hej,Jag bor i London och ar fast anstalld i ett engelskt foretag sedan 1.5 ar tillbaka (jag ar alltsa inte utsand pa uppdrag fran sverige). Jag ar gravid och planerar att flytta tillbaka till Sverige (jag ar svensk och ar fortf skriven och registrerad i sverige da jag enbart planerade att vara ivag en kortare tid men det har resulterat i ett par ar). Jag undrar om min foraldrapenning kommer att baseras pa min inkomst jag har fran mitt arbete har i london aven om jag sager upp mig? Jag har forstatt att detta ar mojligt om jag staller mig till arbetsmarknadens forfogande sa fort jag flyttar hem (alltsa anmaler mig till arbetsformedlingen). Om detta ar fallet, nar kan jag tidigast saga upp mig for att ha ratt till den inkomstbaserade foraldrapenningen? Jag tjanar for tillfallet £27 000 om aret. Da det ar ett stort ekonomiskt beslut for mig att fa denna information innan jag beslutar mig for att saga upp mig och flytta hem ar jag mycket tacksam for ett utforligt svar. Vanligen hanvisa mig inte enbart till lankar eller forsakringskassan hemsida da jag inte kanner att dessa svar ar tillrackliga. Jag ber er om ett utforligt svar da min framtid beror pa detta. Behover ni ytterligare information ar jag garna hjalpsam med detta.
Tack pa forhand, Stina