Bonusförälderns skyldigheter??
Jag vet inte om denna fråga tagits upp många gånger men får skylla på att jag är ny och behöver snabb respons. Mitt 6 månaders gamla förhållande håller på att gå i sjön rent ut sagt på grund av detta.
Jag är 23 år och arbetar som vikarie, alltså knappt mat till hyra och mitt eget. Men jag lever med en kille som nu fått arbete och innan fick jag stå för allt utöver hans 6000 i månaden av försäkringskassan. Så när han skulle hämta eller lämna sin dotter ca 10 mil härifrån fick jag lov att stå för det för att han ska väl ändå få träffa hans dotter? (mamman till barnet vägrade åka nämligen)
Sedan att vi inte kunde ha henne hos oss var ett problem, jag bor i en liten etta så han fick ta med henne till sin mamma och i början var jag alltid med till jag började jobba varenda helg för att försöka överleva.
Nu kommer vi till saken, han anklagar mig för att gnälla om att jag inte har råd med något för att jag fått betala soppan till att hämta hans dotter. Han menar på också att jag aldrig vill träffa dottern eller tycker om henne. Jag tycker jag har bevisat att jag gör allt för dem ska vara tillsammans. (däremot kom vi överens om att hon och jag ska ta det lugnt då jag absolut inte är van med barn) Dock har jag nu prövat ha henne helt själv en dag och det gick superbra! Men då fick jag höra att jag var 20 minuter försen att lämna flickan...Känns som han ska hitta på nya saker hela tiden.
Så alltså:
- Är jag skyldig att betala massor för hans dotter? (utöver det JAG vill betala)