• Anonym (undrar bara)

homo....mer sex?

Bara nyfiken, inget negativt alls bara som sagt nyfiken på om mina tankar stämmer . Men Är homosexuella mer kåta än hetropar? Har ni mer sex och tänker på sex oftare? Och som jag tycker så byter ni partners oftare än hetropar....är det så? Jag känner bara två personer som är homo, en kille och en tjej...båda dessa skaffar nya partners oftare än jag byter tröjor nästan....speciellt killen. Och han snackar bara sex och snusk, lika så alla hans partners han har (blir ju några stycken). 

Men som sagt, vill inte att nån tar illa upp. Jag tycker helt klart att alla ska få vara precis som dom är :) 

• Svar på tråden homo....mer sex?
  • kramin

Heteros som har mycket sex och byter partner ofta försöker ofta dölja det. Det är fortfarande rättså tabu att gilla sex.
    De som kommit ut som homos har redan gått igenom det här att vara "onormala" en gång, så det är vanligare att de är ärliga med tex att gilla sex.

• mogenman

Känner två par som är homosexuella, de har samma problem med sexlivet som alla andra. Det betyder att en vill mer och en vill mindre. 

• Anonym (ove)

Tror det är samma för homosexuella par som för hetropar. Upp och ner. Man kan tro att dom har mer och problemfri sex men det stämmer nog inte.

• lykantrophona

Jag tror inte det behöver vara så. En sak jag skulle vilja peka på dock är att det bland bögarna förr fanns en vana med mycket tillfälligt sex, men det handlade bland annat om att man ville ha sex men dölja att man var bög - därav var långa förhållanden uteslutna.

Även numera är det ju statistiskt svårare att som homosexuell finna en partner. Helt enkelt för att de flesta människor är hetero.

• Anonym (mer&mindre)

Homosexuella män har ofta mer sex, för att de kan. Hur ofta sitter inte kåta män på familjeliv och raggar, tänk dig då att de utan problem hade hittat någon som är lika kåt som dom är enkelt. Då är det inte konstigt att det blir mycket sex.

Homosexuella kvinnor verkar däremot har mindre sex än heterosexuella.
    Detta är endast mina egna slutsatser av mina erfarenheter från folk i min omgivning.

Svar på tråden homo....mer sex?