• Anonym (Hur ofta?)

Har ni mer eller mindre sex än oss?

Jag och min fru hade en lång diskussion i slutet av förra året om vårt sexliv. Hon beskrev en situation med mycket lite lust. Hon älskade mig och ville leva med mig, men hade mycket lite lust till sex. Jag försökte penetrera vad det kunde bero på men hon kunde inte peka på en specifik sak. Orsaken till diskussionen var naturligtvis att vi har problem med sexlivet.

Hon tyckte dock att vi ändå hade tämligen mycket sex, och jag var naturligtvis av den omvända åsikten. Jag tycker vi har alldeles för lite sex. Nu kan ju detta låta lite sjukt men jag noterade i min almanacka varje gång vi hade sex för att själv få en bild av hur ofta det egentligen var. Det är inte för att slå upp i ansiktet på henne, utan det är för mig själv.

Från 1 jan 2013 fram till idag har det gått 31 veckor och vi har haft sex 13 gånger. Det gör att vi har ett snitt på 0,42 samlag per vecka. Omräknat till månader blir det 1,8 samlag per månad.

Hur mycket sex har ni andra? Mer, lika eller mindre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?
  • Anonym (särbo)
    Frankk skrev 2013-08-06 05:36:15 följande:
    Jag röstade på mycket mer för att jag vill att folk som har lite sex och lust ska känna sig pressade att ha mer sex. För att de då tror att mer sex är normen. Vi får aldrig låta sexhatarna vinna
    haha

jag tänker tvärtom; Röstade på mindre eftersom jag vill lura folk att ha mindre sex. Jag tror nämligen att det finns en begränsad mängd sex i universum och på det här sättet kan jag se till att få en större del av kakan. 
  • kapten stofil
    Jag röstade på mycket mer för att jag vill att folk som har lite sex och lust ska känna sig pressade att ha mer sex. För att de då tror att mer sex är normen. Vi får aldrig låta sexhatarna vinna
    Anonym (särbo) skrev 2013-08-06 08:50:29 följande:
    haha

jag tänker tvärtom; Röstade på mindre eftersom jag vill lura folk att ha mindre sex. Jag tror nämligen att det finns en begränsad mängd sex i universum och på det här sättet kan jag se till att få en större del av kakan. 
    Ni har helt fel bägge två, man ska inte alls ha sex då det går emot Guds vilja. Såvida man inte ska producera barn. Men helst ska man inseminera då. 

Man ska lägga sin tid till att dyrka Gud och läsa bibeln, inte ha sex.

• Louella

Har väl sex ungefär en gång i veckan, så mer än er fast inte så jätteofta ändå.

• Mandel

Jag hade gärna haft mer sex om bara maken funnits tillgänglig.
    Inte så lätt att ha sex med någon som jobbar minst 10 timmar per dygn och helst 7 dagar i veckan. Och eftersom han är ständigt frånvarande är det jag som får fixa allt som har med hushållet, barnen, trädgården, vårt sociala liv, bilen osv. vilket gör att jag är trött och sur kl22.45 när han har surfat klart och kommer och ska sova och då vill ha sex... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • VSG

I mitt senaste förhållande, som tog slut för ca nio månader sedan, hade vi sex väldigt sällan. Det var inte för att vi inte älskade varandra utan snarare för att vi inte hade tid eller lust. Däremot hade, och har, jag inte så stor sexdrift.

Nu är jag i ett nytt förhållande. Och frågan är om det är nyförälskelsen eller andra känslor inblandade för vi har mycket mer sex än vad jag hade i mitt tidigare förhållande.      

• Anonym (Macke)

Känner igen din situation; ganska lik min situation för ett par år sedan, när vår son var ca tre år.

Efter att ha "jobbat" lite på det (jag: anstränger mig mer för hennes orgasmer, trots att hon inte verkar bry sig så mycket om hon får orgasm, konstigt nog, vill ej bli slickad eller "hjälpt" på annat sätt, hon: vet att det är viktigt för mig med ett fungerande sexliv och försöker ha det mer i åtanke efter att vi pratat mycket om saken) så ligger vi nu med varandra kanske fyra ggr i månaden i genomsnitt. Det tycker hon är MYCKET....

Tyvärr tror jag att man får i hög grad acceptera sin partners lägre lust och ta ställning till om det är värt att vara kvar i relationen. Det verkar svårt att öka sin partners lust, oavsett vilka sätt man försöker ta till. Man vill ju inte ha sex med någon som inte vill, det blir ganska motbjudande och förödmjukande för båda parter. Själv överväger jag att lämna min hustru; jag är 40 år och tycker det är för tidigt för sexlivet att dö ut redan. För mig känns det naturligt att man har samlag med sin partner iallafall ett par gånger i veckan och jag tror även att detta är viktigt för respekten för varandra och att man blir "man och kvinna" och inte bara kompisar.

• Anonym (3 barn...)

Jag och min man har det ca 8-9 ggr i månaden, i genomsnitt. Ganska lagom tycker jag. Minsta dottern är nu 20 månader, och när hon va mindre hade vi det mer sällan. Hoppas på lite mer i framtiden

• Anonym (ungefär lika)

Jag röstade på ungefär lika, det brukar vara ca 2-3 gånger i månaden. Men nu i juni hade vi sex hela 5 gånger eller nåt tror jag, känner mig rätt less på sex nu då vi nu i augusti redan hunnit ha sex 2 gånger. Detta är ovanligt att vi har såhär mycket sex. Men som sagt, nu lär det dröja ett tag för är så sjukt mättad på sex nu så det inte är sant! 

har varit ett par i 5 år och har inga barn, båda har även rätt mycket fritid.   

• Anonym (ungefär lika)

eh? E det så bra tror du att folk ska känna sig pressade att ha mer sex och ha sex fastän de inte har lust? Helt galet resonemang.

Det finns en massa andra undersökningar som handlar om sexfrekvens bland par om man googlar. De flesta visar liknande resultat och det är att ca 50 % har sex 1-2 gånger i veckan eller något mer och ca 50 % har sex 1-2 gånger i månaden eller något mindre. Några procent har aldrig sex med varandra. Så det är lika vanligt att ha sex ett par gånger i veckan som att ha sex ett par gånger i månaden. Så ni är helt "normala"  (vad nu normalt är)   
  • Midnattsdimma

Vi har sex 1-3 gånger om dagen, lite beroende på hur mycket tid vi har.
    Men vi är å andra sidan under 25 år båda två. Det kanske blir mer sällan när man blir lite äldre?

• Anonym (fd)
    Midnattsdimma skrev 2013-08-10 23:16:18 följande:
    Vi har sex 1-3 gånger om dagen, lite beroende på hur mycket tid vi har.
    Men vi är å andra sidan under 25 år båda två. Det kanske blir mer sällan när man blir lite äldre?
    Nja skulle jag vilja säga. Men det har mycket med att göra huruvida man har barn eller inte.
  • Anonym (Chess)

Jag röstade "mer". Vi har sex ungefär en gång i veckan (och tragiskt nog oftast på lördagarna...).

Jag skulle gärna ha mer sex. Gärna varje dag. Men jag orkar inte ta initiativ så ofta, och jag är dålig på att ta initiativ alls. Saknar självkänslan, orken... Vi jobbar båda heltid och har barn här hemma. Vi lägger oss vid olika tider, jag vid 22 och han vid 00. Så tyvärr blir det inte så ofta... Jag vet inte om han är nöjd med det eller inte, har inte frågat...

• EmSaH

Kan inte rösta via appen, men vi har sex 2-6 ggr i veckan för tillfället, men vi har haft dalar där vi har sex 1 gång i månaden med. Har varit tillsammans i 10 år och har barn.

• Anonym (brrr)

Svenska män måste vara de mest nedtryckta varelserna i universum alternativt de mest osexiga varelserna i universum - var o varannan man kvider om sexbrist. Tycker vi skrotar Sverige kort o gott. Något har uppenbarligen gått fett fel.

Svar på tråden Har ni mer eller mindre sex än oss?