• Alby

När slutade ni ha sex "framför" era barn?

Jag menar exempel som att bebisen ligger och tittar på mobilen i spjälsängen medans föräldrarna har sex i sängen i samma rum. I vilken ålder var era barn när ni slutade ha sex i samma rum? Min flicka är 9 månader och nu gör vi det bara i samma rum när hon sover, men snart är det nog dags att sluta med det med utifall att hon vaknar.

• Svar på tråden När slutade ni ha sex "framför" era barn?
  • Shorona

Jag har aldrig börjat ha sex framför mina barn.

Inte i samma rum, inte när de har varit vakna.

• Delia

Men ewwwww, vem har sex framför ett vaket barn!? Herregud

• shooting star

Precis som dom flesta så har vi aldrig haft sex när vår dotter varit vaken! Eller i samma rum. Fast att barnet kanske inte förstår så känns det inte så bra att tänka på sex när man har ett barn i samma rum:S

• FatBitch

Jag har haft sex när min pojke va typ 5 månader, och han typ låg i gymmet och vi i soffan.
    Inga höga läten såklart. Vi har i samma rum när han sover. 

• Doktor mugg

Har aldrig haft sex i samma rum som mitt barn!!

• messa

Har aldrig börjat. Det känns inte helt okej enligt mig. 

• Tristan69

Herregud, svara på TS:s fråga istället för att jiddra om hur ni har sex eller hur sjuk hon är som har sex i samna rum som ett vaket spädbarn. Frågan är alltså: "I vilken ålder var era barn när ni slutade ha sex i samma rum?" Min personliga åsikt är att ifall fler föräldrar hade haft sex öppet inför sina barn skulle fler relationer hålla längre och sex skulle inte vara så tabubelagt att barn får ångest inför sin egen sexualitet. Se bara på de fåtal folkslag som fortfarande lever i nära klanstrukturer och närapå ett med naturen, de utgör bra exempel.

• shooting star
    Tristan69 skrev 2013-08-13 23:35:55 följande:
    Herregud, svara på TS:s fråga istället för att jiddra om hur ni har sex eller hur sjuk hon är som har sex i samna rum som ett vaket spädbarn. Frågan är alltså: "I vilken ålder var era barn när ni slutade ha sex i samma rum?" Min personliga åsikt är att ifall fler föräldrar hade haft sex öppet inför sina barn skulle fler relationer hålla längre och sex skulle inte vara så tabubelagt att barn får ångest inför sin egen sexualitet. Se bara på de fåtal folkslag som fortfarande lever i nära klanstrukturer och närapå ett med naturen, de utgör bra exempel.
    Hur kan en relation hålla längre när man har sex inför sitt barn? Jag vill njuta när jag har sex vilket inte hade fungerat om min dotter hade tittat på! Sex ska inte tystas ner men det gör det väl inte heller?
    Jag hade nog inte mått så bra i dag av att bli upplärd av mina föräldrar genom att titta på  när de har sex..
  • Breakdown

Aldrig haft sex med vakna barn i närheten, sovande barn däremot slutade vi med när de fick eget rum vid 8 månaders ålder.

• Tristan69
    shooting star skrev 2013-08-15 11:09:22 följande:
    Hur kan en relation hålla längre när man har sex inför sitt barn? Jag vill njuta när jag har sex vilket inte hade fungerat om min dotter hade tittat på! Sex ska inte tystas ner men det gör det väl inte heller? Jag hade nog inte mått så bra i dag av att bli upplärd av mina föräldrar genom att titta på  när de har sex..

Det är ingen som säger att barnen måste sitta ner och titta på medan föräldrarna har sex. Att ha sex öppet inför barnen behöver således inte betyda att mamma blir påsatt över köksbordet medan ungarna käkar frukost, utan snarare mer att man inte ska hymla med och gömma undan sitt sexliv. Många föräldrar gömmer undan och minimerar sitt sexliv så mycket att det leder till oundvikliga slitningar i relationen
Svar på tråden När slutade ni ha sex "framför" era barn?