Nan3 som kvällsmål? Andra tips på kvällsmål i flaska till 1-åring?
Jag ammar fortfarande min 1-åriga dotter morgon, kväll och natt. Nu ska jag börja jobba och vill dra ner på nattamningen lite. Tyvärr har jag inte tillräcklig mjölkproduktion för att bara amma morgon, 1 gång på natten och på kvällen.
Vanligen ammar hon 2-3 gånger per natt men det kommer jag inte orka om jag ska orka jobba också. Helt ok om hon vill amma en gång däremot. Därför har jag nu provat ge lite välling efter kvällsamningen och då har hon ätit ca 50 ml och sedan stått sig bättre på det på natten. Tyvärr får hon magknip och gaser av vällingen så jag måste hitta något annat alternativ.
Idag provade jag ge nan3 "juniormjölk" efter amningen eftersom vi fått ett smakprov på det. Men det känns inte som något vidare att ge? Någon som har några andra tips på kvällsmål i flaska till en 1-åring?
Hon gillar inte gröt, eller annat som hon blir matad med för den delen utan hon vill äta själv. Hon älskar att ammas så flaska vill hon nog gärna ha. På sikt ska jag sluta amma så då vill jag ersätta det med något vettigt.