Mamma som flyttat,son skriven hos pappa. (frågor)!
Jag har några frågor.
Min sambo & hans exfru flyttade isär för 9 månader sedan, hon valde att flytta 4 mil bort & deras övernskommelse blev att hon skulle ha sonen varannan helg, det har dock inte blivit varannan helg utan mycket mindre . Det är alltid krångel vid lämning & hämtning även fast min sambo är snäll & både kör dit honom & hämtar honom utan att tjafsa om pengar eller dylikt (hon har inget körkort, men hennes sambo har) dom kan inte hämta eller lämna för det kostar för myclet ?! Så för barnets skull så skjutsar min sambo för annars skulle det väl aldrig bli av att han fick åka dit. Det är alltid krångel vid lämning & hämtning pga av att hon aldrig kan ta han före 18-19 på fredag kväll & på söndagen ringer hon från&med att dom har vaknat & hör när min sambo ska komma. & det är alltid ändringar i sista sekund, hon har MASSSSOR att göra, trots att hon inte har jobbat på 8 år . (jag tycker man borde kunna planera så att man inte har nånting att göra 2 fredagar i månaden när sitt eget barn ska komma) .
Förra helgen när han skulle dit så kunde han inte heller komma, för dom höll på att flytta, hon menade på att hon skulle flytta närmare oss MEN dom visste inte vart än ?!? Jag & min sambo börjar bli väldigt trötta på att se besviklesen i ögonen på en 6-årig kille som ser fram imot att träffa en mamma som lovar massa roliga saker när dom pratar i telefonen men som aldrig får upplevas & det blir bara längre & längre mellan gångerna.
Pojken är skriven hos oss & går på dagis (snart förskoleklass) här & har ju bott här hela sitt liv & hela tiden sedan mamman flyttade förutom några enstaka helger som han har varit hos henne. dom har delad vårdnad, hon vägrar skriva på papper om att min sambo ska få ensam vårdnad!
Min fråga är : OM hon nu flyttar närmare kan hon bara helt plötsligt bara "ta" honom så mycket som HON känner för ? är lite oroliga då vi ganska nyligen fått ordning på rutiner & blvit som en "hel" familj hemma trots alla omständigheter. Det blir liksom jobbigt för oss alla & svårt att få rutiner & klarhet i något när det bara är på hennes villkor samtidigt som man "vill gå med på hennes villkor" för att sonen ska få träffa sin mamma nånting överhuvudtaget.
Hoppas på massa tips & rååååd!!!!!!!!!!!!!