• Smulan27

Tips på barnvänligahotell som INTE är kaosartat

Jag skulle vilja ha tips på bra, familjevänliga hotell gärna på Mallorca men även andra ställen som inte är Blue Village eller Sunwing. Eller möjligtvis någon av dessa som inte är så vansinnigt hysteriska . Vi har varit på Blue Village på Rhodos och det var verkligen superbra men kanske lite väl stökigt och framförallt då i restaurangen. Våra barn föredrog att äta på à la carte restaurangerna för de upplevde det som lite väl stökigt och rörigt i bufférestaurangen. Vi är ute efter ett modernt, fräscht hotell gärna vid stranden med ett stort poolområde med flera pooler och gärna med möjlighet till all inklusive. Någon som har något tips?.

• Svar på tråden Tips på barnvänligahotell som INTE är kaosartat
  • mia maria

Rent allmänt så tycker jag att Fritidsresors hotell märkta "Familjefynd" är helt okej - jag är heller inget fan av Sunwing o Blue Village, men har upplevt de Familjefyndshotell vi har bott på som barnvänliga men lugna.
    Vings motsvarighet blir väl Family Comfort, dvs familjevänliga hotell men lite mindre o lugnare än de stora semesterbyarna!

• Smulan27

Tack, ska titta lite närmre på dem. Tycker dock det verkar som om de har lite lägre standard men jag kanske har fel. 

• Ante94

Jag har rest till både "Blue village" och "Familjefynd" och det har varit stor skillnad på standard. Jag tycker ändå att det har varit helt okej standard på familjefynd, priset skiljer ju jättemycket ibland, och det känns bra att göra ett fynd :) .

• Basilikan

Mitt bästa tips är att åka utanför säsongen. Om du vill bo på ett stort barnvänligt hotell med all inclusive så blir det automatiskt stor bufférestaurang och stökigt med mycket barn. Vi var på Viva Cala Mesquida i somras och kom man vid fel tidpunkt så var det högljutt i restaurangen men lyckligtvis så fanns det en lugn terass så jag tyckte det var OK.

• mia maria
    Smulan27 skrev 2013-08-07 12:55:14 följande:
    Tack, ska titta lite närmre på dem. Tycker dock det verkar som om de har lite lägre standard men jag kanske har fel. 
    Ja de är ju oftast av medelklass, så söker man ett flashigare hotell så går de nog bort...
  • chrissepisse

Vi har varit två gånger på Blue Star Viva Blue i Alcudia, Mallorca. Första gången var i augusti, veckan före skolorna började och andra gången i juni, veckan före midsommar. Nu åt inte vi i hotellets bufférestaurang, men vi upplevde inte hotellet som stökigt. Det är Fritidsresor som har resor dit.

Svar på tråden Tips på barnvänligahotell som INTE är kaosartat