• Majken03

Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?

Hej! Min tjej blir 1 år i mitten av augusti och jag har börjat fundera på det här med vinteroverall. Har helt snöat in på att jag ska köpa en didriksson, i stl 80. Har ni nån erfarenhet av Didrikson?

• Svar på tråden Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?
  • hannis

Jag hade tänkt testa Kaxs i år men det är ju så sjukt fula färger på årets overaller! Funderar på Fix i stället. Någon som testat? 

• Majken03

Tycker inte det var så hemska färger? Den fulaste var ju den färgglada förra året.

• hannis

Jag tycker de är hemska! Ful grön, konstig röd/orange, ännu hemskare skogsgrön/bajsfärgad och så den obligatoriska rosa. Usch!

• anyXX

Blir didriksons till båda våra barn i år. Vi har varit nöjda med det, men det finns ju lite olika modeller av didriksons också. Sonen hade reima förr året och den tyckte jag var väldigt bra, varm och lite bredare modell. Det värsta med reima är att många av deras overaller är så sjukt fula :/

flicka 2008 & pojke 2010
  • Majken03

Köpte en Kaxs till slut! Fick 25 procent rabatt så känns som den blev billig!

• Lejoninna77

Jag har köpt en kaxs åt min 4-åring,blev fundersam nu om jag tagit för liten när jag ser att visa här tagit en stl. större.Han är 107cm lång och väldigt smal,jag tog 110cl,och den passar/sitter bra på honom nu,jag är rädd att han kanske får grenen i knävecken om jag tar en större...

• mimamima

Lejoninna77: jag köpte en 116 till min dotter då hon var 107 cm och en smalis. Anledningen var att den multifärgade hon ville ha inte fanns i 110 just då. Jag och expediten diskuterade mycket i affären, mätte och jämförde... Just för att jag kände att den skulle bli för stor. Vi köpte 116 till sist och tog hem och provade igen. Vi bestämde att behålla den storleken till sist. Den fungerade superbra hela vintern och nu kan hon ha den kommande vinter också.
    Men jag tänkte precis som dig om att ha en storlek större! Förr om åren har jag köpt "rätt" storlek och råkat ut för att hon växt ur den mitt i vintern! Trodde inte att barn växte så mycket vintertid....:)

• Margaux

Jag skulle rekommendera Reima till en sån liten en(eller till alla egentligen). Lätt, följsam och vadderad i rumpan.
    Vi har provat Kaxs men fick köpa en Reima i mittan av säsongen för att Kaxs inte höll torrt. Pops vinteroveraller tycker jag är klumpiga. 

• phillipha

Isbjörn of sweden är överlägset bäst! Visst den är dyr men jag köpte sonens på halva priset -ny och sålde den sen för samma. Syntes inte att den var använd! Varm, smidig funkar i alla väder. Framförallt är den smal och min son är en lång sticka så nästan alla andra är för bredan och han blir kall.

• k girl
    hannis skrev 2013-08-11 22:45:23 följande:

Jag tycker de är hemska! Ful grön, konstig röd/orange, ännu hemskare skogsgrön/bajsfärgad och så den obligatoriska rosa. Usch!

Håller med... Vi köpte en grön Fix istället som är jättefin. Tycker den ser gedigen ut, med förstärkningar kring knä och rumpa, är ungefär lika vadderad som sonens PoP men då är ju den fleecefodrad. Får se hur det funkar.
  • Duckan

Vi har haft Didriksson nästan varje år och är nöjda med det.

• Lejoninna77
    mimamima skrev 2013-09-09 21:53:55 följande:
    Lejoninna77: jag köpte en 116 till min dotter då hon var 107 cm och en smalis. Anledningen var att den multifärgade hon ville ha inte fanns i 110 just då. Jag och expediten diskuterade mycket i affären, mätte och jämförde... Just för att jag kände att den skulle bli för stor. Vi köpte 116 till sist och tog hem och provade igen. Vi bestämde att behålla den storleken till sist. Den fungerade superbra hela vintern och nu kan hon ha den kommande vinter också.
    Men jag tänkte precis som dig om att ha en storlek större! Förr om åren har jag köpt "rätt" storlek och råkat ut för att hon växt ur den mitt i vintern! Trodde inte att barn växte så mycket vintertid....:)
    Då kanske jag ska byta overall då!! Men idag fick jag 2-åriga dotterns GNEIS-overall på posten,och den verkar ju super,jättesmidig och lätt,så jag kanske ska köpa en GNEIS åt min son istället också :)

Svar på tråden Didrikson, Kaxs, Pop? Vad för overall?