• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är finast enligt er?
  • annzah

Jag gillar båda, två av mina favoritnamn faktiskt. Men jag hade nog valt Lilly, min farmors syster hette så och jag skulle gärna ge ett eventuellt barn ett namn med släktkopplingar. :) 

• Lillan05

Tycker Lilly är finast, har aldrig varit förtjust i namnet Olivia. 
    Min jättefina brorsdotter på 1½ år heter Lilly.

• Miiila855

Så du tror att Lilly kommer halka ner på listan igen?

spöke skrev 2013-08-12 14:08:58 följande:
    De senaste tre åren har antalet nya Lillysar legat stabilt runt 300 per år. Innan dess ökade namnet för varje år. Kan vara ett tecken på att namnet har nått sin pik.

• Miiila855

Har min sambo "problem" eller är det svårt stt utsla Lilly? Han menar på att det ofta blir lully eller lillu när han säger det snabbt ha ha. Att det kan låta lite hur som helst snabbt.

• spöke
    Miiila855 skrev 2013-08-12 16:07:20 följande:
    Har min sambo "problem" eller är det svårt stt utsla Lilly? Han menar på att det ofta blir lully eller lillu när han säger det snabbt ha ha. Att det kan låta lite hur som helst snabbt.
    Lite svårt tycker jag att det är att få till y:et så nära inpå i:et.
  • fluu

Här i Småland är det många som lätt säger Lillee har jag märkt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Miiila855

Tycker Lily ser bättre ut än Lilly! Men det är två L i Sverige som gäller va? Kommer folk reagera på Lily annars?

• spöke
    Miiila855 skrev 2013-08-12 17:28:29 följande:
    Tycker Lily ser bättre ut än Lilly! Men det är två L i Sverige som gäller va? Kommer folk reagera på Lily annars?
    Stavningen Lilly är klart vanligast i Sverige. Lily känns mer amerikanskt/engelskt.

Det finns 11642 kvinnor som har förnamnet Lilly. Av dessa har 5007 namnet Lilly som tilltalsnamn.

Det finns 1549 kvinnor som har förnamnet Lily. Av dessa har 952 namnet Lily som tilltalsnamn.
Svar på tråden Vilket är finast enligt er?