• nadijia

HJÄLP! Syskonvagn eller ståbräda med sits??

Jag är gravid med 2a barnet och när den kommer är min äldsta 2 år och 2 månader.

Vad är lämpligast? En syskonvagn eller ståbräda med sits?

Min dotter gillar inte att åka vagnen nu (1,5 år), hon vill hellre gå. men jag tänker på om man ska ta bussen in till stan eller åka iväg lite längre rundor? Min dotter är väldigt aktiv och springer gärna rundor. Hon gillar som sagt inte att sitta i vagn och somnar ytterst sällan i vagnen.. Snälla hjälp mig för jag är kluven!! Gillar inte heller tanken på en syskonvagn men det kanske ändå är smidigast fast den äldsta bara gapar i vagnen? ;) ståbräda med sits tänker jag att man kan montera på om man nu ska iväg med buss in till stan osv och är man hemma kan stora gå själv..

Tacksam för tips och råd! :)

• Svar på tråden HJÄLP! Syskonvagn eller ståbräda med sits??
  • konichiwa

Om hon bara är 1,5 så hinner hon ju ändra sig angående vagnen. Min son gillade inte heller vagnen i den åldern, men nu älskar han att åka vagn (han är 2,5) när han ska sova eller när man ska ta sig från A till B. 

Jag tycker att det är jobbigt utan vagn när man är i stan/ på spårvagnen / om man ska gå långt.  

• EJai

Vid 2, 5 så börjar dem bli stora så en ståbräda med sits hade jag satsat på

• Griseknoen35

Jag har ståbräda med stol till min 2,5 åring. Hade först syskonvagn men vi använde den knappt så köpte brädan istället och den är kanon. Han går mycket själv och orkar han inte gå så blir det brädan men nu senaste veckorna när det har vart då varmt har han helst suttit på brädan och haft ett flygplan i handen. Jag tycker att den är bra mycket smidigare och bättre än en syskonvagn så rekommenderar den verkligen!

Svar på tråden HJÄLP! Syskonvagn eller ståbräda med sits??