• Eckis

Krångel med sele i barnvagnen

Hej! Jag har en dotter på drygt 6 månader och bytte till sittvagnsdelen för någon månad sedan, då använde jag inte selen men nu börjar hon bli så pass aktiv att jag skulle vilja använda den. När hon sitter upp så är selen bra, men problemet är när man fäller ner till liggläge så "spänns" selen åt plus att "safe frame" (metallbågar inuti ryggstödet) fälls upp så hon får dessa i huvudet. Hon blir liksom för lång och skulle behöva flyttas ner lite, men selen är så trång att det inte går. Ska man behöva knäppa av och på selen hela tiden eller vad? Vagnen vi har är en Emmaljunga classic sport 2013. Tack på förhand! (Skyller på ipad för ickeexisterande radbrytningar).

• Svar på tråden Krångel med sele i barnvagnen
  • LH89

Kan du inte lösa lite på delen av selen som är mellan benen på henne??

• Sisisisi

Har för mig att jag alltid brukade länga banden när jag la ner barnet.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• LH89

Hade den vagnen för 2 år sen och kan inte minnas att det var något problem med selen men nu när jag kollar på gamla bilder ser jag att jag hade en lös sele istället, testa det om du vill. Den är super bra. Just emmaljunga selar kan vara lite krångliga när barnen är små.

• Eckis

Tack för svaren! Jag trodde det fanns någon enklare lösning men jag får helt enkelt ha en lös sele alt. ställa om den varje gång hon ska ligga/sitta då.

Svar på tråden Krångel med sele i barnvagnen