• Anonym (ensam å orkeslös)

trött,orkeslös..hur ska jag klara detta..

jag vet inte hur jag ska klara detta..

jag vill ha barn har alltid velat ha barn min man vill också ha såklart.
    nu har vi försökt i 6 år.. men helt förgäves.

vi har gjort allt som man kan göra,alla tester, alla försök..men inget verkar funka.

.mina vänner blir gravida på rad. även min närmsta väninna är nu gravid å pratar inte om det med mig för att jag inte ska bli ledsen men jag ser ju vad som skrivs på alla sidor på nätet. nu har en annan kompis även blivit gravid och dom e glada att kunna va lediga tillsammans.
    det har vi pratat om ju jag blev så ledsen när jag såg det ..jag vet inte hur jag ska klara detta jag blir mer å mer ledsen varje månad när mensen kommer jag blir mer och mer bitter å stänger in mig själv mer och mer jag orkar inte längre kan inte jag oxå bara få bli gravid nån gång!! 

Känner mig så ensam nu när alla bara sitter å pratar om deras ungar helatiden å ingen verkar vilja umgås längre.

Jag passar nog inte in i deras liv längre...jag mår somsagt bara sämre å sämre..

pallar inget mer snart..

finns det fler därute i samma situation??        
  • Svar på tråden trött,orkeslös..hur ska jag klara detta..
  • Anonym ((gravid))

Jag var i samma sits som dig förut vart inte gravid på fem år...Men så gjorde jag slut med den killen och gick ner 27 kilo ,träffa en ny kille och wips så va jag gravid. Nu säger jag inte att du ska byta kille och jag vet inte hur du ser ut och hur din kost är men vad man äter spelar stor roll om man vill bli gravid :)
    Lycka till!

• Anonym (7 år,nu EA)

Ni har testat IVF med vilka resultat då alltså? Många försök? Om ens egen ork till det är slut och/eller klinikerna säger nej till fler försök skulle jag råda er att söka hjälp utomlands. Finns ju både ÄD,ED och EA. Priserna varierar från kanske 12000 till oerhörda 100000 beroende på vad man väljer,men chansen att bli gravid är ju betydligt större än med egna ägg. Ge upp kan man ju inte göra,då är ju alla år man kämpat bortkastade liksom resten av livet!  Finns ju adoption och t.o.m surrogatmamma också så barn kan man få på nåt sätt.

Lycka till!

Anonym (7 år,nu EA) skrev 2013-08-08 17:35:42 följande:
    Ni har testat IVF med vilka resultat då alltså? Många försök? Om ens egen ork till det är slut och/eller klinikerna säger nej till fler försök skulle jag råda er att söka hjälp utomlands. Finns ju både ÄD,ED och EA. Priserna varierar från kanske 12000 till oerhörda 100000 beroende på vad man väljer,men chansen att bli gravid är ju betydligt större än med egna ägg. Ge upp kan man ju inte göra,då är ju alla år man kämpat bortkastade liksom resten av livet!  Finns ju adoption och t.o.m surrogatmamma också så barn kan man få på nåt sätt.

Lycka till!
    hej.. ja vi har testat alla gratis försök....haren vän som varit i danmark... kanske ska testa där... men jag är tom... det tar så på krafterna.... jag känner bara att jag vänder mig mer innåt... men ja... vi har talat lite om adoption men som sagt allt detta tar slut på en=(
    Anonym ((gravid)) skrev 2013-08-08 12:14:55 följande:
    Jag var i samma sits som dig förut vart inte gravid på fem år...Men så gjorde jag slut med den killen och gick ner 27 kilo ,träffa en ny kille och wips så va jag gravid. Nu säger jag inte att du ska byta kille och jag vet inte hur du ser ut och hur din kost är men vad man äter spelar stor roll om man vill bli gravid :)
    Lycka till!
    haha nejdå killen kommer jag inte att dumpa...hahah

men tack för att du delade med dig.... =) 
  • Anonym (7 år,nu EA)
    Anonym (ensam å orkeslös) skrev 2013-08-08 21:13:00 följande:
    hej.. ja vi har testat alla gratis försök....haren vän som varit i danmark... kanske ska testa där... men jag är tom... det tar så på krafterna.... jag känner bara att jag vänder mig mer innåt... men ja... vi har talat lite om adoption men som sagt allt detta tar slut på en=(
    Det fins ju privata IVF-kliniker i Sverige så Danmark måste ni ju inte åka till. Men det beror ju på hur försöken innan gått om du får många ägg och många befruktade elller om resultaten varit klena. Får du fina ägg är det nog ide´att fortsätta med IVF,vet en som gjorde 12 IVF:er och den sista lyckades! Glad

Att det tar på krafterna och att man bryter ihop psykiskt vet jag alltför väl efter våra 7 år och många behandlingar,men vi ger ändå inte upp. Vi ska göra embryoadoption nu i höst och det beslutet känns jättebra.  

hehe.. nä till danmark måste man ju inte åka.. me har en bekant som gjort ivf på storkkliniken där å rekomenderat dom starkt. sen är dt inte så dyrt där heller så dn lutar nog åtdet hållet... vi har somsagt talat om adoption men vet inte om det e det vi vill... 

hur går en EA till ? det har jag inte hört något om tidigare. 

• Anonym (7 år,nu EA)

Det finns tre varianter kan man säga av embryodonation/adoption:
    man adopterar överblivna embryon från par som gjort IVF,från frysen alltså och gör FET-få länder har det,men det är jättebilligt
    man adopterar/köper embryon som är gjorda av donatorer,men blitt över och gör FET-finns i flera länder och är billigt det med
    man gör nya embryon av donatorer och gör färsk IVF-dyrast,kan kosta uppåt 100000 om man gör extremmatchning

Vi ska inte matcha alls utan köpa donatorembryon från frysen.

Carl von Linne´kliniken är bland de billigaste och i mina ögon den bästa i Sverige så titta på den också och fundera vidare på alla alternativ.

Ge inte upp nu! {#emotions_dlg.flower}

tack för infon..... nej då jag ska inte ge upp...men det känns såhopplöst när man ser alla vänner runtomkring å ingen som riktigt  fattar vad man går igenom.. men är grymt tacksam för dina svar =D

Svar på tråden trött,orkeslös..hur ska jag klara detta..