Ingen kontakt med sitt barn!?!
Min man och jag har varit gifta i snart 3 år. Vi har en son på 8 månader. Problemet är att han har en son från sitt förra äktenskap. Innan vi blev tillsammans kunde han hälsa på honom men efter att han träffat mig blev hans exfru sur och ville inte lämna sonen till pappan. Jag förstod från början inte vilket drama jag ofrivilligt har skapat. Barn är det allra viktigaste i mitt liv och jag har verkligen ingenting emot att min man har barn sen innan. Men det sårar mig djupt att jag älskar och är tillsammans med en man som inte kämpar för sitt barn. Så fort hon sa att han inte får träffa sonen slutade han att försöka. Han har liksom bara accepterar det och barnet växer nu upp utan pappa. Jag vet att vissa inte ser det som att jag borde blanda mig men det är en oerhört viktig och moralisk fråga för mig. Man skapar barn och då har man en plikt att ta hand om dem! Jag har så många gånger försökt att prata med honom om det och då brukar han säga att han känner samma sak och att han ska börja kämpa och börja betala underhållsbidrag men sen händer det ingenting... Vad ska jag göra för att få honom att förstå att det är fel att strunta i sitt barn? Tror ni att det alls är möjligt att få honom att förstå? Pratar jag kanske på fel sätt med honom? Snälla hjälp mig för det här plågar verkligen mig i snart tre år.