• Misans

Barnomsorg för kvällsarbetare?

Hejsan,
    Jag funderar på alla ensamstående föräldrar som har kvällsjobb av något slag, hur gör ni med barnomsorg?
    Själv jobbar jag i butik och jobbar som senast till strax efter 21.

Jag har barnen varannan vecka och har haft en nödlösning med min ex man.
    Detta är ej hållbart längre och han vill ställa upp och hämta dom på mina veckor längre.

Jag har ett vikariat och jag har redan försökt ändra mitt schema men det går ej enligt min chef.
    Har inte råd med barnflicka och barnen trivs jättebra på sina förskolor.
    Måste jag bli arbetslös eller finns det någon som har en idé på en lösning?

Tack på förhand..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-08 21:02
    Min ex man vill givetvis INTE hämta dom på mina veckor skulle det stå..

• Svar på tråden Barnomsorg för kvällsarbetare?
  • En blå giraff

Kolla om det finns kommunal barnomsorg på obekväm tid i din kommun. Inte ens alla kommuner som har det. Sen får du ju väga för och emot. Förstår exmaken att barnen ev. behöver byta förskola på grund av att han inte kan ställa upp? Kan han inte ställa upp på dina veckor om du kan ta barnen ett par dagar på hans veckor? Lite ge och ta liksom... Tycker det låter taskigt av honom att inte hjälpa dig, det kommer ju att drabba barnen också med ett byte av förskola.

• Mineralvatten
    Misans skrev 2013-08-08 21:00:52 följande:
    Hejsan,
    Jag funderar på alla ensamstående föräldrar som har kvällsjobb av något slag, hur gör ni med barnomsorg?
    Själv jobbar jag i butik och jobbar som senast till strax efter 21.

Jag har barnen varannan vecka och har haft en nödlösning med min ex man.
    Detta är ej hållbart längre och han vill ställa upp och hämta dom på mina veckor längre.

Jag har ett vikariat och jag har redan försökt ändra mitt schema men det går ej enligt min chef.
    Har inte råd med barnflicka och barnen trivs jättebra på sina förskolor.