Erfdgt skrev 2013-08-09 12:50:15 följande:
Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag skulle aldrig någonsin låta det förstöra en vänskap! Vi har vänner som har 3, 4 och till och med 5 barn. Jag är jätteglad för deras skull och jag tycker om alla av deras barn. Jag skulle aldrig någonsin missunna någon ett barn, bara för att vi verkar ha svårt att få fler. Jag kikar gärna på ultraljudsbilder, köper presenter till bebisarna, går på dop och lyssnar på historier om förlossningar osv. Det kanske beror på att vi faktiskt har ett barn. Jag kanske hade resonerat annorlunda om vi var helt barnlösa. Det vet jag inte. Jag hoppas inte det. En person som har väldigt lätt för att bli gravid kan ju rå över det lika lite som en person som har svårt att bli gravid hehe
Varför tror du inte JAG skulle vilja vara med dig eller ha utbyte av att vara vän med dig ? Då kan du ju inte ha många vänner kvar efter fertil ålder, då de flesta kvinnor faktiskt får barn. O sannolikheten att två barnlösa skulle hitta varandra o att båda förblir barnlösa är ju väldigt liten