• BabyBlues85

Vad stör ni er mest på medans ni försöker bli gravida?

Jag kämpar själv med att bli gravid, inne på försök 13, och det är massor med saker man börjar störa sig på bland folk runtomkring...

Vad känner ni som kämpar därute?

waitingforababy.blogg.se/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad stör ni er mest på medans ni försöker bli gravida?
  • straw2008
    Erfdgt skrev 2013-08-09 12:50:15 följande:
    Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag skulle aldrig någonsin låta det förstöra en vänskap! Vi har vänner som har 3, 4 och till och med 5 barn. Jag är jätteglad för deras skull och jag tycker om alla av deras barn. Jag skulle aldrig någonsin missunna någon ett barn, bara för att vi verkar ha svårt att få fler. Jag kikar gärna på ultraljudsbilder, köper presenter till bebisarna, går på dop och lyssnar på historier om förlossningar osv. Det kanske beror på att vi faktiskt har ett barn. Jag kanske hade resonerat annorlunda om vi var helt barnlösa. Det vet jag inte. Jag hoppas inte det. En person som har väldigt lätt för att bli gravid kan ju rå över det lika lite som en person som har svårt att bli gravid hehe

Varför tror du inte JAG skulle vilja vara med dig eller ha utbyte av att vara vän med dig ? Då kan du ju inte ha många vänner kvar efter fertil ålder, då de flesta kvinnor faktiskt får barn. O sannolikheten att två barnlösa skulle hitta varandra o att båda förblir barnlösa är ju väldigt liten
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Skönt att höra att alla inte vänder ryggen till av avundsjuka. Man kan lyckas på ett plan men inte på ett annat.

I kinamockaskogen.....
  • Erfdgt
    straw2008 skrev 2013-08-09 14:07:42 följande:

Varför tror du inte JAG skulle vilja vara med dig eller ha utbyte av att vara vän med dig ? Då kan du ju inte ha många vänner kvar efter fertil ålder, då de flesta kvinnor faktiskt får barn. O sannolikheten att två barnlösa skulle hitta varandra o att båda förblir barnlösa är ju väldigt liten
    Nu hänger jag inte med? Var skrev jag att inte du skulle vilja vara vän med mig och allt det? Jag förstår inte alls ditt svar på mitt inlägg..
  • BabyBlues85
    straw2008 skrev 2013-08-09 12:44:15 följande:
    Jag är en av de som fått mina barn väldigt lätt. Jag undrar om ni avskyr MIG som människa (mer eller mindre) eller bara de fakta att jag är gravid ? Skulle det tex kunna förstöra en vänskap?
    Jag umgås och älskar de nära som blir gravida men jag vill inte gärna höra så mycket bebisprat och undviker det mesta som handlar om ämnet, sen beror de ju såklart på hur mycket vissa vet om hur länge vi försökt och kämpat...
  • straw2008
    Erfdgt skrev 2013-08-09 14:28:59 följande:
    Nu hänger jag inte med? Var skrev jag att inte du skulle vilja vara vän med mig och allt det? Jag förstår inte alls ditt svar på mitt inlägg..

Svarade på fel ha ha !! Men mitt svar är riktat till den över ditt inlägg tror jag.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    BabyBlues85 skrev 2013-08-09 14:37:24 följande:
    Jag umgås och älskar de nära som blir gravida men jag vill inte gärna höra så mycket bebisprat och undviker det mesta som handlar om ämnet, sen beror de ju såklart på hur mycket vissa vet om hur länge vi försökt och kämpat...

Äsh jag personligen pratar inte barn med barnlösa om de inte frågar först
    I kinamockaskogen.....
  • Erfdgt
    straw2008 skrev 2013-08-09 15:40:30 följande:

Svarade på fel ha ha !! Men mitt svar är riktat till den över ditt inlägg tror jag.
    Haha jamen jag såg ju det nu :P Nu förstår jag ditt svar betydligt bättre!
  • BabyBlues85
    Jag är bara jag skrev 2013-08-09 12:39:29 följande:

Nej,det är en total myt att man kan bli gravid av att sluta tänka eller slappna av! För det krävs dessutom medvetslöshet,vill man ha barn tänker man på det. Ca 4% av alla som adopterar får senare biologiska barn och det är lika många som  de som inte adopterat. Anledningen är att de allra flesta "bara" är infertila och extremt få verkligen sterila och då kan det gå till slut spontant.

Men tack för lyckönskningen! Solig
    Ok, ja det va väl synd...men vet ju också att det är helt omöjligt att släppa tankarna fast man vill Drömmer
  • Jag är bara jag
    straw2008 skrev 2013-08-09 14:07:42 följande:

Eftersom du får mig att må illa skulle ju inte nån vilja umgås med en sån-.jag vill ju inte ens se dig! Just nu umgås vi inte med par som riskerar få barn utan enbart äldre eller singlar. De andra får vara tills vi får barn helt enkelt för barn ska vi ha.
  • Erfdgt
    Jag är bara jag skrev 2013-08-12 17:44:33 följande:

Eftersom du får mig att må illa skulle ju inte nån vilja umgås med en sån-.jag vill ju inte ens se dig! Just nu umgås vi inte med par som riskerar få barn utan enbart äldre eller singlar. De andra får vara tills vi får barn helt enkelt för barn ska vi ha.
    Är ni säkra på att dom andra finns kvar då? Jag vet inte om jag skulle vilja vänta på mina sk. vänner tills dom är redo och vill umgås. Alla relationer handlar ju om att ge och få.
  • straw2008
    Jag är bara jag skrev 2013-08-12 17:44:33 följande:

Oj vad jobbigt, hoppas ni kan ta er ur det vare sig ni får barn eller inte.
    I kinamockaskogen.....
  • BabyBlues85

Ganska jämt mellan mittenfrågorna och de är ju verkligen de som är jobbigast tycker jag!

Svar på tråden Vad stör ni er mest på medans ni försöker bli gravida?