• Dunemo

Oregelbunden mens

Hej!

Sen jag var ca 14-15 så har jag haft oregelbunden mens, och nu i äldre ålder så har den varit brutal. Jag har i perioder varit utan mens över en månad, och även haft min mens i ca 2,5 månader som längst, varje månad är det olika.
    Jag har därför svårt att veta när jag har t.ex. ägglossning.

Jag och min sambo har försökt att få barn i 1 år ungefär men utan lycka..

Har fått tips av familj att skrapning kan vara en plan! Men vet inte om det har sina konsekvenser.

Jag undrar nu om det finns likasinnade här inne som också haft svårt att få barn pga oregelbunden mens, och ni har tips att ge mig?
  • Svar på tråden Oregelbunden mens
  • Stinen10

Jag har alltid varit likadan, gick och kollade mig när jag var 23 år. Svaret var att jag har PCO.
    Min rekommendation är att du går till en gynekolog så den får undersöka dig om det är något som är orsak till din oregelbundna mens.
    Om så är fallet så finns massa hjälp att få... Vår ett-åriga dotter kom till med hjälp av PuregonsprutorGlad

Lycka till

• Butterfly

Skrev just ett inlägg om ungefär samma sak. Har också väldigt oregelbunden mens. Som längst har jag vart utan i 6 månader och fick då hjälp att sätta igång den. Vi vill ha ett barn till nu men denna månad kom ingen mens. är så rädd att det ska bli en lång period utan mens igen:(  Å att pricka in ägglossning är ju nästan omöjligt.

Svar på tråden Oregelbunden mens