• Anonym (arg)

1177- alltid otrevliga eller bara mot mig?

Ja.. Jag undrar om dom varit otrevliga mot er, för det har dom varit mot mig flera ggr. Senast idag

jag : hej jag heter xxx och är 18år. Jag har haft nageltrång i ca 2veckor. Vad gör jag?
    1177: hej xxxx sjuksköterska . varför  i helvete ringer du på en fredag om du haft det i 2veckor?
    jag: öhm..  för det gör dubbelt så ont nu , som de gjorde igår. Därför ringer jag! 
    1177: ahaja. Jävla onödigt att ta det nu på en fredag eftermiddag.
    jag: jaa. Kan vi ta vad jag göra ist ?
    1177: jaa.. Vi får väl ta och boka en tid åt dig då!!! 

Jag tycker man inte öppnar samtelet  på detta vis.. och är otrevlig! 

• Svar på tråden 1177- alltid otrevliga eller bara mot mig?
  • Anonym (Mamman)
    HannaS86 skrev 2013-08-10 00:17:32 följande:
    Över 100 gånger de senaste månaderna???! Då förstår jag verkligen om de tycker att du ringer om småsaker. Jag har ringt dem kanske 5ggr i mitt liv och jag är 26år. Google is your friend! Och vårdcentralen... Jag ringer bara som saker jag inte hittar när jag googlar och som känns såpass viktiga att jag behöver tips ifall jag bör kolla upp det/vad jag ska göra åt det.
    Alla är inte jättebra på data och vill prata med en människa istället för en maskin. Nåt fel med det??
  • Scrubs81
    Anonym (Mamman) skrev 2013-08-11 16:13:33 följande:
    Alla är inte jättebra på data och vill prata med en människa istället för en maskin. Nåt fel med det??
    Men hur kan man ens komma på 100 problem på så kort tid som man anser man behöver prata med 1177 om. Du ringer dagligen mao?
  • Anonym (polkagris)
    Scrubs81 skrev 2013-08-11 16:20:54 följande:
    Men hur kan man ens komma på 100 problem på så kort tid som man anser man behöver prata med 1177 om. Du ringer dagligen mao?

Vojne vojne. Jag vill också veta.
  • Anonym (Mamman)
    Scrubs81 skrev 2013-08-11 16:20:54 följande:
    Det har varit mycket problem med dottern.. hon skriker mycket och har ofta problem. Och sen undrar man ju saker ibland. Som sagt.. Det är okej att ringa 1177 även när det inte är akut. 112 kan man ringa när det är akut, som t.ex. när det var öroninflammation.
  • Emeli
    Anonym (Mamman) skrev 2013-08-12 21:24:55 följande:
    Det har varit mycket problem med dottern.. hon skriker mycket och har ofta problem. Och sen undrar man ju saker ibland. Som sagt.. Det är okej att ringa 1177 även när det inte är akut. 112 kan man ringa när det är akut, som t.ex. när det var öroninflammation.

NEJ, du ska absolut inte ringa 112 för öroninflammation. Du ska inte belasta det numret med så enkla och banala sjukdomar. Det är direkt upprörande om du verkligen har gjort det. Jag hoppas du skojar. Ingen kan på allvar vara så omdömeslös att den ringer larmnumret för en så banal åkomma. 112 är till för livshotande tillstånd och svåra sjukdomar eller skador. På sin höjd kan du ringa 1177. Se till att du har Alvedon hemma så du kan ge ditt barn smärtlindring och se till att barnet har högt under huvudet. Därefter kan du ringa vårdcentralen och beställa en tid.
  • Anonym (polkagris)
    Åh herregud...!
  • Anonym (polkagris)
    Emeli skrev 2013-08-12 21:49:56 följande:

NEJ, du ska absolut inte ringa 112 för öroninflammation. Du ska inte belasta det numret med så enkla och banala sjukdomar. Det är direkt upprörande om du verkligen har gjort det. Jag hoppas du skojar. Ingen kan på allvar vara så omdömeslös att den ringer larmnumret för en så banal åkomma. 112 är till för livshotande tillstånd och svåra sjukdomar eller skador. På sin höjd kan du ringa 1177. Se till att du har Alvedon hemma så du kan ge ditt barn smärtlindring och se till att barnet har högt under huvudet. Därefter kan du ringa vårdcentralen och beställa en tid.
  • Scrubs81

Låter som du o din dotter behöver annat kontinuerligt stöd i livet.....

• MrsPenn

Hur i allsin dar får man för sig att ringa 112 för en öroninflammation??? Folk kan ligga och DÖ i väntan på att komma fram! Har dessa personer totalt missat något fundamentalt? Om du eller ditt barn blir AKUT och allvarligt sjuk då VC är stängd, t ex svårt att andas, feberyra och halsfluss, kan inte behålla mat osv, ta då reda på vart din närmaste sjukhus/mottagning/vc med JOUR finns. DET kan du ringa 1177 för om du inte redan vet.

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Lindsey Egot NO1

Hur bokar de en tid med dig på 1177?

• Blgebo
    Scrubs81 skrev 2013-08-11 15:39:25 följande:
    Och du jobbar i vården och vet inte att det finns jourmottagningar...och varför ringer du 1177 om du vet att det är en fraktur, lux eller djupare sårskada?
    För att jag 1. Inte kan telefonnumret till akutmottagningen. 
    2. För att det inte är uppskattat att ringa internt till läkaren på jourmottagningen - 1177 bokar en tid där. Dessutom finns det inte jourmottagningar överallt. 
    3. De vill gärna veta att man kommer, rätt skönt när de kommer och möter upp så man slipper köa och vänta. 

• Scrubs81

Så då sitter du i telkö...o du får vipentre o går före i kön?

Blgebo skrev 2013-08-14 20:04:09 följande:
    För att jag 1. Inte kan telefonnumret till akutmottagningen. 

2. För att det inte är uppskattat att ringa internt till läkaren på jourmottagningen - 1177 bokar en tid där. Dessutom finns det inte jourmottagningar överallt. 

3. De vill gärna veta att man kommer, rätt skönt när de kommer och möter upp så man slipper köa och vänta. 

• Miguelro

Behöver du ekonomiskt bistånd eller akut lån? och du har att bli besviken på banker. Vi kan erbjuda direktfinansiering på upp till 5 miljoner euro vid lämpliga räntor För mer information och krav på ansökningsblanketten, Kontakta oss via +447087627975
    Hälsningar.

• Anonym (Larry)
    Hej,
    Detta för att informera allmänheten om att Mr Larry Brown, ett privat lån långivare har öppna upp en ekonomisk möjlighet för alla i behov av någon ekonomisk hjälp. Vi ger ut lån till 2% ränta till privatpersoner, företag och företag som står under ett klart och begripligt sätt och skick. Kontakta oss idag via e-post: (uspf.associates@gmail.com)

Låntagarens DATA

1) Fullständigt namn: .......................................................
    2) Land: ......................................................... ..
    3) Adress: ..........................................................
    4) tillstånd: ............................................................ ..
    5) Kön: ................................................................
    6) Äktenskapligt Status: .................................................
    7) Yrke: ................................................... ..
    8) Telefonnummer: ................................................
    9) För närvarande läge i stället för arbete: .....................
    10) Månadsinkomst: .............................................
    11) Lånebelopp behövs: .....................................
    12) Lån Varaktighet: ................................................
    13) Syftet med lån: .......................................... ..
    14) Religion: ...................................................... ..
    15) Har du ansökt innan .................................
    tack,
    Herr Larry
Svar på tråden 1177- alltid otrevliga eller bara mot mig?