16 år och problem med alkoholen.
Hej! Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av denna tråd, tycker mer det är skönt att skriva av mig och höra andras synpunkter.
Jag är en 16 årig tjej, född 1997 alltså. Jag började dricka alkohol i början av sjuan, alltså när jag var ca. 13-14 år.
Jag vet att det inte är bra alls att dricka i den åldern men som tonåring tänker man ju inte på det. Jag har alltid bara haft äldre kompisar också så det har varit rätt naturligt för mig.
Det enda som är är att jag har börjat inse att mitt drickande inte är normalt. Jag dricker ca. 4-6 ggr i månaden, och när vi väl dricker så dricker vi mycket också. Det finns lixom inga spärrar och att vara nykter en kväll känns bara tråkigt, det känns det inte ens värt att åka på en fest då.
För några helger sen så kunde ingen av mina kompisar festa med mig så jag ringde upp en gammal killkompis som hade fest och åkte dit själv, bara för att jag kände att "jag måste ut!!!".
Jag drack i onsdags med mina vänner vilket resulterade i att jag spydde ner hela min lägenhet, sprang runt naken, ringde upp gamla ragg och berättade om hur kåt jag var och om hur mycket jag ville att de skulle komma och "kn*lla mig " . Mina vänner fick städa hela min lägenhet medan jag spydde från balkongen och sedan däckade där ute.
Vi hade 1 liter sprit och jag drack 2/3 av denna flaska själv.
Jag har haft så många sjuka fyllor. Legat med killar jag aldrig hade legat med annars. Legat inför publik och haft sex med folk på gräsmattor. Har spytt ner en kompis lägenhet förut också. Gjort bort mig offentligt, förstört vänskaper, sabbat mina chanser hos killar, slagit sönder saker, varit elak och sagt dumma grejer, slarvat bort saker, skämt ut mig inför kompisars familjer, och så vidare. ALLA mina pengar jag får i månaden (1500 kr) går till att köpa alkohol.
Nu ska jag vara ärlig och detta är något jag aldrig skulle erkänna om jag inte var anonym. Men jag mår som bäst då jag får vara riktigt jävla dyngpackad.
Grejen är ju den att dagen efter vaknar jag upp med sån ångest att det finns inte. Det går rykten om mig och mina kompisar i stan och om hur hårt vi festar. För nån helg sedan så liftade jag alldeles själv och det minns jag inte ens själv, dagen efter såg jag bara smsen jag skrivit under kvällen till mina vänner. dagen Vet inte vilka jag åkte med eller hur bilen såg ut, vet inte ens vars jag har varit från början då jag sedan liftat hem till en vän.
Såna här saker är väldigt skrämmande och det känns som att mitt drickande har redan ballat ur och jag är 16 år lixom. Dock kan jag inte tänka mig att sluta dricka! Sitter hemma nu och vid 22:00 ska jag på en lokalfest. Har tänkt ta det lugnt med tanke på att jag spårade ur i onsdags.
Vad tycker ni? Är detta normalt? Drack ni också på detta sätt när ni var i min ålder?