• Copyjulia

Kryper i sömnen och sover på sidan.

Min bebis är snart 9 månader och har nyss börjat sova på sidan. Det ska väl vara helt ok för en så pass stor bebis bara det att han sover med näsa och mun nästan rätt ner i madrassen. (Har tagit bort kudden.) Det ser riktigt obehagligt ut, men när jag vänder på honom flyttar han sig tillbaka i samma position efter en liten stund. 

Dessutom har han även börjat öva krypning nattetid. Flera ggr har jag hittat honom skrikandes stående på alla fyra i sängen. Det verkar som han sover när han gör det och börjar skrika när han vaknar. Vaknar han inte och skriker i kryppositionen trillar han och slår huvet i spjälorna efter en stund. Helt galet. 

Någon som känner igen sig i något av det här?  

• Svar på tråden Kryper i sömnen och sover på sidan.
  • Mandelsassa

Låter som min kille, så har han gjort länge. Kryper högre upp i sängen i sömnen. Han sover bars på magen. Men de är ingen fara att dom sover på sidan eller magen när dom kan vända sig själv. Min kille är 10 mån, han har gjort så de senaste månaderna

• Angie99

Ja min lilla började sova på mage när hon var ca 6 mån, med ansiktet ner i madrassen. Så länge de kan vända sig är det ok.
    Hon hade ett tag då hon stod på alla fyra i sömnen också!

• Whitetrash86

Så gjorde min son strax efter att lärde sig att vända sig om och börjat krypa. Låg typ i "grodställning" med huvudet ner och kröp nästan jämt hade inte sängen stoppat honom hade han fortsatt genom hela lägenheten. Glad

Nu är han 1,5år, han rör sig ff väldigt mycket i sängen, hittar honom ofta nere vid fötterna, så att säga. 

• jjj02

yep, har en riktig sömnkrypare här också.. han är nu nästan sju månader, och kryper i sömnen sen en månad. vid typ 4 månader började han sova på magen, han vände sig då själv. värt att hålla ett extra öga öppet, när han sover på filt kryper han tills han kommer imot något (på dagtid)... och hade en skrämmande upplevelse då vi sov över hos vänner utan spjälsäng... jag kollade att endast en bokhylla var i färdriktningen, så ingen fara tills han kryper emot den och vaknar tänkte jag... och när jag gick in och kollade upp honom (utan att han gjort något ljud ifrån sig) så STOD han upp i sömnen och höll sig i bokhyllan med en hand.... uuuuu...

han vaknar nog fler gånger om natten än han borde eftersom han kryper till slutet på sängen... några tips?

• Copyjulia
    jjj02 skrev 2013-09-09 22:38:00 följande:
    yep, har en riktig sömnkrypare här också.. han är nu nästan sju månader, och kryper i sömnen sen en månad. vid typ 4 månader började han sova på magen, han vände sig då själv. värt att hålla ett extra öga öppet, när han sover på filt kryper han tills han kommer imot något (på dagtid)... och hade en skrämmande upplevelse då vi sov över hos vänner utan spjälsäng... jag kollade att endast en bokhylla var i färdriktningen, så ingen fara tills han kryper emot den och vaknar tänkte jag... och när jag gick in och kollade upp honom (utan att han gjort något ljud ifrån sig) så STOD han upp i sömnen och höll sig i bokhyllan med en hand.... uuuuu...

han vaknar nog fler gånger om natten än han borde eftersom han kryper till slutet på sängen... några tips?
    Oj vad tidig din son är. Min kan inte krypa helt ännu och han är snart 10 månader. Vända sig om började han inte göra förrän han var nästan 9 månader. Kanske han som är sen...
Svar på tråden Kryper i sömnen och sover på sidan.