• Jenna0808

Namnlappar

Jag letar efter bra namnlappar att märka barnens kläder med. Jag hittar inga alls som jag är nöjd med. Är lite slö så jag skulle vilja ha några som jag slipper sy fast. Har du prövat några som sitter mycket bra? Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Namnlappar
  • k girl
    Mineralvatten skrev 2013-08-12 20:34:14 följande:

köpa namnlapp? är det inte bättre att skriva på tvättlappen med en märkpenna? det gjorde alltid vi när jag var liten och när jag skulle till kollo etc.

Jag använder märkpenna till somligt, men pennan kan blöda och till sist nöts det bort om kläderna tvättas mycket.
  • Mineralvatten
    k girl skrev 2013-08-12 21:12:20 följande:
    Jag använder märkpenna till somligt, men pennan kan blöda och till sist nöts det bort om kläderna tvättas mycket.
    okej men barnen växer ju ur kläderna, då känns det som väldigt onödigt jobb att stå och fixa namnlappar.
    pennan kan börja blöda??

man kan väl kolla av kläderna då och då och kolla vilka som behöver skrivas om?
    jag har aldrig haft några namnlappar i mina kläder i alla fall.
  • Jenna0808

Det är det jag också upplever. Tycker inte att jag gjorde något annat än att fylla i barnens namn i kläderna med märkpennan. Vill hitta en stryklapp som sitter som berget! Finns den?

• Harmagedon

Märkpenna ser så kluddigt ut. Har väl ful handstil... Och det bleks så fort. Jag gillar dessutom att stryka fast de små lapparna. Lagom terapi för mig. Jag vidhåller att de jag tipsade om har suttit som berget för oss.

• 78L

Filur namnlappar har jag köpt ifrån.
    De slipper du stryka eller sy.
    Bara att klistra på som ett klistermärke.
    Välj de som heter strykfria. Fäster på både kläder och saker.
    Jag har använt dem på kläder, skor, stövlar, vattenflaskor, burkar mm
    Samma lappar till allt.
    Jättefina färger och motiv att välja bland.
    Köpte förra hösten till min son och de sitter och ser likadana ut fortfarande.
    Jag har tvättat kläderna och diskat i diskmaskin med flaskor och burkar.
    Rekommenderas varmt

• Killerhillary
    Toktrasan skrev 2013-08-11 21:16:31 följande:

Använder namnband med "taggits på tex ytterkläder mm (www.namnband.se) - funkar bra! Lätta att sätta fast och ta bort. Vanliga kläder tycker jag att märkpenna funkat bäst...

Man kan välja mellan polyester och bomull (+50 kr tror jag) på namnbands vävda band. Vilket material hade du?

Tacksam för din input, och på att tråden dök upp precis när jag funderade på samma sak. 
  • Geelda
    78L skrev 2013-08-12 21:35:30 följande:
    Filur namnlappar har jag köpt ifrån.
    De slipper du stryka eller sy.
    Bara att klistra på som ett klistermärke.
    Välj de som heter strykfria. Fäster på både kläder och saker.
    Jag har använt dem på kläder, skor, stövlar, vattenflaskor, burkar mm
    Samma lappar till allt.
    Jättefina färger och motiv att välja bland.
    Köpte förra hösten till min son och de sitter och ser likadana ut fortfarande.
    Jag har tvättat kläderna och diskat i diskmaskin med flaskor och burkar.
    Rekommenderas varmt

De har jag också testat men jag tycker att i kläder lossnar de ofta i tvätten eller liksom halvlossnar. Ändå försöker jag sätta fast dem så hårt jag kan i plaggen. Tänker inte köpa sådana en gång till.
  • 78L
    Geelda skrev 2013-08-13 23:47:43 följande:

De har jag också testat men jag tycker att i kläder lossnar de ofta i tvätten eller liksom halvlossnar. Ändå försöker jag sätta fast dem så hårt jag kan i plaggen. Tänker inte köpa sådana en gång till.
    Konstigt...
    Hos mig har inte en enda lapp lossnat
    Alla sitter perfekt.
    Har precis beställt nya till lillebror med

• Geelda
    78L skrev 2013-08-14 20:14:41 följande:
    Konstigt...
    Hos mig har inte en enda lapp lossnat
    Alla sitter perfekt.
    Har precis beställt nya till lillebror med

Jag kanske hade otur med mina...eller inte satt fast dem riktigt, men jag pressar dit hårt mot ett hårt underlag.
  • Jenna0808
    78L skrev 2013-08-12 21:35:30 följande:
    Filur namnlappar har jag köpt ifrån. De slipper du stryka eller sy. Bara att klistra på som ett klistermärke. Välj de som heter strykfria. Fäster på både kläder och saker. Jag har använt dem på kläder, skor, stövlar, vattenflaskor, burkar mm Samma lappar till allt. Jättefina färger och motiv att välja bland. Köpte förra hösten till min son och de sitter och ser likadana ut fortfarande. Jag har tvättat kläderna och diskat i diskmaskin med flaskor och burkar. Rekommenderas varmt[/ div> De har jag också testat men jag tycker att i kläder lossnar de ofta i tvätten eller liksom halvlossnar. Ändå försöker jag sätta fast dem så hårt jag kan i plaggen. Tänker inte köpa sådana en gång till.

Jag har också provat dom lapparna. Är inte heller nöjd. I princip alla lappar lossnar. Jag följde deras anvisningar till punkt och pricka. Jag kommer inte heller att köpa dom igen.
Svar på tråden Namnlappar