• Emma0709

Thailand med 2-3 månaders!

Tjo!! Vi har 2 barn sen innan 5 och 4 år och fick reda på att vi väntar ett tredje nu i december. Vi bokade vår efterlängtade resa till Thailand innan vi visste att vi väntade barn. Först var vi inne på att avboka resan, men sen funderade vi avigt och rätt och tänkte va fan, varför inte? Vi åkte iväg till kreta(aug) då vårat minsta barn va 4 mån och det gick superbra. Någon som har erfarenhet av längre resor med spädbarn.? Vi ska till Phuket i 2 veckor. Det jag oroar mig för är myggen, denguefeber.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-12 20:15

Ingen som har åkt med små Barn??.....

• Svar på tråden Thailand med 2-3 månaders!
  • Dixie

nja, jag hade nog funderat en extra gång att åka till Thailand med ett så litet barn, jag hade nog velat att de fått de första vaccinationerna i alla fall. kan ni inte senarelägga resan? 

• tjockobbe

Hade inte satt mig på ett så långt flyg med en så liten. Av alla skäl som finns att komma på.

Tänk på öronen på barnet vid upp- o nedstigning också.

BF 30 september
  • greeneyes

Vi åkte 2008 när dottern var 5 månader - inga problem alls! (Var i Phuket). Är iofs vana att åka till Thailand 1-2 ggr per år.

Det är perfekt att åks med ett barn som helammar eftersom risken för matförgiftn minskar rejält ju. Amma vid start och landning, köp solskyddsdräkt, apoteksgejer för bebisar hemma och använd myggnätet på vagnen jämt eftersom befolkningen annars stoppar ner smutsiga fingrar för att gulla.

Det finns en egen tråd för att resa med barn till Thailand här på FL, där står säkert fler tips.

Jag väntar andra barnet i nov och vi åker i feb eller mars till Thailand

• Emma0709

Tack för svaret greeneyes! :) Till er andra, frågan var till dom som åkt på långresor med spädbarn, jag behöver inga pretto uppläxningar av någon annan.

• greeneyes
    Emma0709 skrev 2013-08-15 21:38:26 följande:

Tack för svaret greeneyes! :) Till er andra, frågan var till dom som åkt på långresor med spädbarn, jag behöver inga pretto uppläxningar av någon annan.

Berätta gärna hur det gick, vi planerar ju som sagt var att åka i vår med bebis
  • Emma0709
    Emma0709 skrev 2013-08-16 18:51:05 följande:
    Absolut!!, eller du kanske hinner åka innan mig, vi åker 3 mars :)

Svar på tråden Thailand med 2-3 månaders!