• Anonym (barnlängtan)

Han kan inte komma pga medicin och vi försöker skaffa barn

Hej på er!!

Finns det fler som jag och min sambo?
    Finns det någon som har råd och tips om vad vi ska göra åt saken?

När vi träffades så gick jag på antidepmedicin och hade inte så mycket sexlust. Det blev en gång i veckan max. Nu har jag slutat, men han har istället börjat med samma medicin som jag åt. Hans biverkningar är minskad sexlust och att han inte har så bra känsel, så han kan ibland inte komma alls.

Det kan fungera om vi kör missionären väääldigt långsamt. Jag måste vara väldigt, väldigt våt och får helst inte göra något annat än att pussa honom och klappa/smeka honom på rygg och armar typ. Där man kommer åt helt enkelt. I denna ställningen känner jag INGENTING alls! Förutom eventuella skavsår som uppkommer pga att hans storlek inte riktigt passar min. Jag är väldigt tight o han är väldigt grov.

Ibland har vi sex så som jag vill. Det som jag anser vara normalt. Man varierar i ställningar, lite fortare tempo men inte  för fort. Då tappar HAN känseln helt och känner ingenting. Kan definitivt inte komma. Inte ens om vi byter och kör som han vill sen. Det har lixom förstörts för hans del.

Till problemet hör att vi försöker skaffa barn! Vilket vi försökt oss på aktivt med att pricka in ägglossning, i snart 5 månader utan resultat. Över ett år utan minipiller och bara kört.

Det känns hemskt att behöva ligga där som en död sill och vänta på att han ska bli klar och jag känner inget alls. Han förstår mig men vad fan ska vi göra då?! Han kan ju inte komma annars! Han är jättefin och snäll och tar hand om mig både före och efter men jag är en sån som älskar samlaget mer än förspel. Jag får g-punkts orgasmer efter varandra och det är ju det jag vill ha. Men jag vill ju ha barn oxå!

Ett par ggr har han runkat tills det att han är nära och jag värmer upp med en vibrator för att sen ta emot honom när han nästan är "där". Detta får mig att må illa! Så vill jag inte göra barn! Men hur fan ska vi göra då!?

Jag blir så jävla ledsen att det inte fungerar som vanligt och att vi båda kunde få njuta samtidigt. Som ni förstår så vet vi varken ut eller in och frågar därför er!
    Hjälp oss!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-12 01:41
    Han har inga problem alls att få stånd eller att bibehålla det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-19 22:38
    Eftersom vissa människor har uppenbara problem med att läsa så får jag förtydliga att jag inte vill ha frågor på vad min man äter antidepressiva för.
    Jag kan dock säga följande:
    han har INTE någon psykisk sjukdom!
    JA, man kan äta antidepressiva pga andra anledningar än depression.
    Jag vill inte veta om DU anser att min man kommer att bli en bra eller dålig förälder pga att han just nu äter antidepp.
    Jag vill att DU som inte har något vettigt råd att ge oss ang det problem jag skriver om ovanför, skriver någonting över huvud taget.

• Svar på tråden Han kan inte komma pga medicin och vi försöker skaffa barn
  • Anonym (barnlängtan)
    jfsebastianigen skrev 2013-08-20 21:17:58 följande:
    Det säger väl också att den deppiga föräldern inte fick adekvat vård.
    Den kanske skulle blivit bra med antidepressiv medicin.
    Hönan eller ägget?
    Precis vad jag skrivit tidigare. Det är så antidep funkar!Skrattande
  • Anonym (Samma sits)

Hej ts

Vi är i exakt samma sits som er! Min sambo har ätit antidepp-piller sen tonåren. Han har testat mängder med varianter och har nu hittat en kombination som fungerar, dvs han mår bra men ballen slutar fungera och han blir väldigt okänslig om han höjer dosen. Höjer han inte dosen när han behöver får han fruktansvärt ont i kroppen, blir snörvlig, ont i halsen och slutar sova om nätterna. De perioder som han inte behöver ta så stor dos fungerar däremot ballen utmärkt, men så snart han börjar få ont i kroppen måste han höja dosen igen och då svårt att komma osv.

Vi försöker också få barn och det är väldigt frustrerande de gånger som han måste ta hög dos samtidigt som jag har ägglossning. Jag förstår precis hur ni har det. Sexet blir mer mekaniskt och inte alls så lustfyllt som det brukar vara. Och sen blir han olycklig när han inte lyckas komma men jag har sagt åt honom att han aldrig aldrig får sänka dosen bara för att kunna spruta om det innebär att han mår dåligt av det och slutar sova. Hans hälsa är viktigast, det får ta tid att göra barn helt enkelt:)

I övrigt är han den bästa partnern och framtida pappan man kan tänka sig. Han är lojal, omtänksam och älskar att jobba, även fast han inte alltid är på topp. Under de fem år vi varit tillsammans har han aldrig varit sjukskriven, han är en riktig tuffing. 

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (Samma sits) skrev 2013-08-21 22:49:44 följande:
    Hej ts

Vi är i exakt samma sits som er! Min sambo har ätit antidepp-piller sen tonåren. Han har testat mängder med varianter och har nu hittat en kombination som fungerar, dvs han mår bra men ballen slutar fungera och han blir väldigt okänslig om han höjer dosen. Höjer han inte dosen när han behöver får han fruktansvärt ont i kroppen, blir snörvlig, ont i halsen och slutar sova om nätterna. De perioder som han inte behöver ta så stor dos fungerar däremot ballen utmärkt, men så snart han börjar få ont i kroppen måste han höja dosen igen och då svårt att komma osv.

Vi försöker också få barn och det är väldigt frustrerande de gånger som han måste ta hög dos samtidigt som jag har ägglossning. Jag förstår precis hur ni har det. Sexet blir mer mekaniskt och inte alls så lustfyllt som det brukar vara. Och sen blir han olycklig när han inte lyckas komma men jag har sagt åt honom att han aldrig aldrig får sänka dosen bara för att kunna spruta om det innebär att han mår dåligt av det och slutar sova. Hans hälsa är viktigast, det får ta tid att göra barn helt enkelt:)

I övrigt är han den bästa partnern och framtida pappan man kan tänka sig. Han är lojal, omtänksam och älskar att jobba, även fast han inte alltid är på topp. Under de fem år vi varit tillsammans har han aldrig varit sjukskriven, han är en riktig tuffing. 
    Tack för ditt svar.
    Det är skönt att se att man inte är ensam med att ha svårt i bäbisverkstaden.
    Min karl har heller aldrig varit sjuksriven. Han är lojal, omtänksam, hjälper till hemma, visar och säger att han älskar mig och finns ALLTID där för mig. Jag vet att han kommer överösa våra barn med kärlek och respekt. Man märker inte ens att han mår dåligt. Det är BARA jag som vet om det.
    Kan ett barn få en bättre pappa?! Jag tror fan inte det! Glad
  • Anonym (håller med)

Be han runka då till utlösning och sen spruta upp sperman i fittan. Spruta finns att köpa på apoteket

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (håller med) skrev 2013-08-22 14:48:55 följande:
    Be han runka då till utlösning och sen spruta upp sperman i fittan. Spruta finns att köpa på apoteket
    Va? vad då för spruta?
  • Anonym (håller med)
    Anonym (barnlängtan) skrev 2013-08-22 15:03:19 följande:
    Va? vad då för spruta?

Ja att inseminera dig själv...
  • Anonym (barnlängtan)
    Anonym (håller med) skrev 2013-08-22 15:03:55 följande:

Ja att inseminera dig själv...
    Jo men vaddå? Går man till apoteket och säger;
    -Hej jag skulle vilja ha en insiminationsspruta?
  • Anonym (håller med)
    Anonym (barnlängtan) skrev 2013-08-23 15:50:04 följande:
    Jo men vaddå? Går man till apoteket och säger;
    -Hej jag skulle vilja ha en insiminationsspruta?

Vad fjantig du är! Du behöver ju inte fråga personalen. Leta efter den själv vetja, eller beställ från nätet! Du vill ju inte lösa problemen...
  • Anonym (barnlängtan)
    Anonym (håller med) skrev 2013-08-23 15:54:32 följande:

Vad fjantig du är! Du behöver ju inte fråga personalen. Leta efter den själv vetja, eller beställ från nätet! Du vill ju inte lösa problemen...
    Nej alltså...det var en ärlig fråga. Jag vill verkligen lösa problemet. Det är ju därför jag frågar!
    Är det en speciell spruta för inseminationer!? Eller ska man ta vilken spruta som helst?
  • Anonym (förstår)

Min kille har samma problem!!!

Han har slutat med antidepp mediciner för ca 1 år sen men har kvar samma svårighet att få utlösning av vanligt salag.

Han kan precis som du beskriver få utlösning om han eller jag runkar honom.

ror tyvärr att det ända sätet för er att bli gravida är om han rinkar tills han är nära och att du då "kliverpå".

Lycka till!! 

• kramin
    Anonym (barnlängtan) skrev 2013-08-23 16:16:06 följande:
    Nej alltså...det var en ärlig fråga. Jag vill verkligen lösa problemet. Det är ju därför jag frågar!
    Är det en speciell spruta för inseminationer!? Eller ska man ta vilken spruta som helst?
    Vilken spruta som helst, bara den är ren och fräsch. Apoteket tror jag har, för dosering av läkemedel till barn och djur.

Folk före er har lyckats på det viset, www.familjeliv.se/Forum-4-337/m69536461.html

Annars finns det sprutor att köpa på nätet, http://www.heminsemination.nu/injektionssprutor/inseminationsspruta/inseminationsspruta
  • NaCl

Finns en avsedd för sondmatning också som är större. Beror ju på lite vilka mängder som avses. ;) Lättare att fylla i alla fall!

• Anonym (barnlängtan)

Ja jag gick ju då och frågade eftersom jag själv inte hittade en spruta för inseminering. De hade ingen sån, hade aldrig sett eller ens hört talas om något sånt. Nu ser jag ju att ni skriver att man kan ta vilken spruta som helst. Så vi får väl fortsätta så.

däremot... har vi nu börjat en utredning hos gynekologen. Jag har tagit provet och gjort en UL undersökning. Hon sa att min ens äggstock såg lite pco'ig ut så vi kollar upp det. Jag har inga symptom alls dock, på att jag skulle ha det. Min man var idag o runkade i en burk. Om tre v. har vi en telefontid och ska få veta om det blir IVF eller ej. Vi kommer att fortsätta att försöka själva tills de tar över.

Tack alla ni snälla som hjälpt till med tips o råd!

Svar på tråden Han kan inte komma pga medicin och vi försöker skaffa barn