Zayco skrev 2013-08-12 01:54:14 följande:
Varken mamman eller pappan har rättigheter, ni har skyldigheter. Erat barn har däremot rättigheter, såsom Sweetbird säger, så är det erat barn som har rätt till sina föräldrar.
Hejsan! Drar du de inför rätten kommer de säkerligen inte döma till gemensam vårdnad, Om ni inte kan komma bra överrens ang barnet, är mamma i motsatt situation, pappan vil har gemensam men jag inte då det är mest juridiskt sett.. pappan e jätte dålig på att skriva på papper, ringa fixa och dona (våran som har ett handikapp som kräver en enorm drivkraft at jaga inom vården) men pappan säger inte emot mig i den frågan och jag undanhåller inget för honom Om något ang barne och rådfrågar alltid honom och berättar vad som händer och sker så han tycker lägt är ok. Rätten ser alltid till barnets bästa, kan inte föräldrar komma överrens så br de ej har delad vårdnad då den ena föräldern kan ställa il det för barnet (vägra skrva på dagisplacering, skola , vård etc) ex vill du att ditt barn ska gå till psykologen m de hänt nå säger vi. Så måste modern skriva på att det är ok. Dock Om de anser att mamman är olämplig vårdnadshavare kan de dömma att du blir ensam vårdnadshavare. Men allt är en cirkus, ett tips är ring och prata med en advokat m hur de går till och sånt..