10mars skrev 2013-08-12 13:35:02 följande:
jag tänkte jag skulle först ta bort allt socker och snabba kolhydrader, och börja med Omega.
men vilken ska jag köpa och hur mycket ska jag ge ??
Framförallt för en aktiv 9 åring som har svårt att sitta still... men också för en 5 åring.
De jag nämnde funkar bra, finns säkert en hel del flera också men dessa är de jag läst mest om och som jag själv känt mig mest bekväm med ur flera synvinklar. Hur mycket? Känner mig kanske inte bekväm med att råda. Little mrs Chatterbox här på FL brukar kunna ge bra svar. Vi ger 2 morepa junior till vår treåring i dagsläget. Vi ger en morepa junior och en epaplus till sonen på fem, och vi ger tre morepa junior till sjuåringen (som är den med diagnosticerad ADHD - bland annat). I kortare perioder har vi gett mer, men jag är lite skraj för den blodförtunnande effekt som omega-3 har (även om det nog inte är någon fara än med så pass låg dos). Vi håller oss inom "rekommenderad dos" kanske jag kan säga lite flytande...
Varför just den fördelningen..? Helst hade jag gett bara plusepa tror jag, men det är bara sonen som accepterar dem.. =D Morepa junior smakar syntetiskt men har varit väldigt uppskattade här med sin jordgubbssmak.