• Michaelaar

Elcykel+cykelstol

Någon som har ett förslag.

har köpt en elcykel, för vi tänkte dra in på bensin mycket mer. Och då va de mycket meningen att jag skulle ta cykeln in till stan med vår 2,5åring i cykelstolen när jag ska gymma. Men nu är de så att vi har biltemas cykelstol och pakethållaren på cykeln är så bred + att batteriet sitter där.
    Och nu undrar vi då hur man ska kunna lösa de? Finns de någon bredare cykelstol som kan passa eller hur ska vi gå tillväga?
  • Svar på tråden Elcykel+cykelstol
  • Kjellhaften

Vi har samma problem. Det verkar som att elcyklar som tillverkas nu har batteriet mitt i ramen isf under pakethållaren, men det hjälper ju inte oss med gamla skräpelcyklar.

OGK tillverkar barnstolar som är bredare mellan benen och verkar kanske kunna fungera på en cykel med fetare pakethållare. Jag bara bara sett en sån på en vanlig cykel och den verkade på tok från bred för den pakethållaren. Får väl ta lite mått.

• sextiotalist

Nu är det lite sent, men jag hade istället satsat på eldriven christaniacykel, som har en packlåda fram.

Ser många åka omkring med dessa, de kan ha flera barn med sig och även handla större mängder mat och ha barn. Vältrisken är mindre och det både ser och känns säkrare

Svar på tråden Elcykel+cykelstol