• Hannaj1991

får man dricka nutrillett när man ammar

Får man dricka o äta Nutrilett när man ammar ?????????

• Svar på tråden får man dricka nutrillett när man ammar
  • skogsvitter
    Varför ska du äta nutrilette och varför undrar du? Släpp den tanken, det är helt idiotiskt och du riskerar att skada bebisen. Är det värt det tycker du? Behöver du banta eller vad handlar det om?
  • Choco
    skogsvitter skrev 2013-08-26 09:56:57 följande:
    Varför ska du äta nutrilette och varför undrar du? Släpp den tanken, det är helt idiotiskt och du riskerar att skada bebisen. Är det värt det tycker du? Behöver du banta eller vad handlar det om?
    Luuugn och fin. Kan hända att TS vill banta. TS visste väl inte om det var OK eller inte annars hade hon väl inte frågat.
  • Hannaj1991

Får man inte fråga eller??? Jag blir sårad när de är någon som säger så till mig.. Inte sjyst.. Finns de nå annat än nutrilett???

• skogsvitter

TS du verkar rätt desperat, vad är det som är problemet? Kanske vi kan hjälpa på annat sätt...

• tjej87
    Hannaj1991 skrev 2013-08-26 11:28:13 följande:
    Får man inte fråga eller??? Jag blir sårad när de är någon som säger så till mig.. Inte sjyst.. Finns de nå annat än nutrilett???
    Frågan är väl varför du vill äta nutrilett eller något annat. Om det är för att banta så är det inte bra, oavsett vilket märke du äter. Att banta genom att bara äta pyttelite vanlig mat är inte heller bra när man ammar eftersom allt som gör att du förbränner mycket fett kommer resultera i miljögifter i bröstmjölken. Om det bara är för att det är ett snabbt, smidigt mellanmål så får du helt enkelt kolla hur ditt barn reagerar efter att du har provat.
  • tjej87
    Hannaj1991 skrev 2013-08-26 12:12:25 följande:
    Strunta i de då..
    Får jag fråga varför du blir så sur? Jag har bara svarat sakligt på din fråga - När man ammar är det inte bra att banta mycket, oavsett hur man väljer att banta. Eller det kanske inte var mot mig din ilska var riktad men det lät som att du riktade den mot alla i tråden. De flesta av oss har bara svarat med fakta att hårdbanta när man ammar=miljögifter i mjölken.
  • Hannaj1991

Jag blir så sur o förbannad på folk som säger saker till mig som inte är sant.. Ni tror att jag inte vet att man inte ska banta när man ammar .. Hur dum tror ni att jag e egentligen????? Får man äta nå nyttigare müsli då som inte har socker o så i .. Nu räcker de med elaka svar

• eliten
    Hannaj1991 skrev 2013-08-26 12:59:48 följande:

Jag blir så sur o förbannad på folk som säger saker till mig som inte är sant.. Ni tror att jag inte vet att man inte ska banta när man ammar .. Hur dum tror ni att jag e egentligen????? Får man äta nå nyttigare müsli då som inte har socker o så i .. Nu räcker de med elaka svar

Varför frågar du då?
  • Valkyria75
    Men oj! Jag tror inte att någon menade att vara elak!! Utan de ville nog snarare vara snälla mot både dig och din bebis. Det finns många som inte vet att det frigörs miljögifter ut i modersmjölken om man själv tappar i vikt fort. Därför kan det vara bra att vara försiktig och försöka få i sig så mycket nyttigheter som möjligt istället. Om man inte vet det så är det väl jättebra att man får reda på det innan man ev börjar banta. Och ingen här kunde ju veta om du har koll på det här eller inte...
    Så jag tror bara folk här i tråden ville ge dig bra råd!
  • skogsvitter
    Det är väl klart att du får äta müsli! Problemet är om du bantar, inte vad du väljer för slags mat så länge du äter tillräckligt! Så om du tänkte leva på endast müsli är det naturligtvis inte ok... men som en del av annan kost kan du självklart äta det!
  • Choco

Ät varierat i mindre mängder men som flera säga absolut ingen bantning när man ammar. Sen får du tänka på att alla näringsämnen du får i dig går via modersmjölken till ditt barn. Om du istället försöker gå ner långsammare så har du dessutom större chanser att behålla din vikt. Har självt gått ner med snabbkurer. Så fort jag åt som vanligt igen så var det spikrakt upp i raketfart.

Inside me is a skinny woman trying to get out. I can usually shut the bitch up with chocolate
  • Choco
    Choco skrev 2013-08-27 12:55:13 följande:
    Ät varierat i mindre mängder men som flera säga absolut ingen bantning när man ammar. Sen får du tänka på att alla näringsämnen du får i dig går via modersmjölken till ditt barn. Om du istället försöker gå ner långsammare så har du dessutom större chanser att behålla din vikt. Har självt gått ner med snabbkurer. Så fort jag åt som vanligt igen så var det spikrakt upp i raketfart.
    Säger ska det vara.
    Inside me is a skinny woman trying to get out. I can usually shut the bitch up with chocolate
Svar på tråden får man dricka nutrillett när man ammar