• Anonym (Tuva)

    Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?

    Har funderat lite på en sak.

    När jag handlat t.ex. mat, och ska betala, så tenderar jag att välja manlig kassapersonal, dvs. jag går hellre till en kassa där det sitter en man, än en kassa där det sitter en kvinna.

    Varför ?
    - Jag upplever att kvinnorna ofta ger mig ett surare bemötande än vad männen gör. Upplever att männen alltid är väldigt trevliga och artiga, medan kvinnorna knappt hälsar.
    Detta är alltså baserat på egna erfarenheter & generaliseringar.   

    Brukar ni välja specifikt män eller kvinnor när ni ska betala ? Eller kvittar det ?
    Har gjort en omröstning nedan där ni kan välja det svarsalternativ som passar er bäst. 

    Kom gärna med åsikter/tankar/reflektioner! Spöke             

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    På tal om nybörjare så går jag gärna till dem om jag ser det i tid och om jag inte har bråttom. Dels för att jag är relativt väluppfostrad och inte skyndar på dem och dels för att det då och då kommer någon som har "bråttom" bakom mig och sådana ska man reta upp så fort tillfälle ges.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • IsDimma

    Kortast kö eller snyggast kassör Alltså oftare manlig än kvinnlig om jag har valet.


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Anonym (.)

    Går till kassan med kortast kö... Och ser knappt den som tar betalt.. Sorry kassabiträdet!

  • FjärilVingad73

    Väljer endast efter kölängd.


    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • LunaLunatic

    Lidl: manlig
    Annars: kvinnlig 


    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Smulan 89
    Anton Chigurh skrev 2013-08-14 13:26:47 följande:
    Se inlägg nummer 17. (Sjutton).

    Mvh, //Anton 

    Det vet jag väl. Spelar ingen roll vart man ställer sig, för den kö man väljer tar alltid längst tid. Sen har jag sällan tidspress när jag handlar, så om det kommer folk bakom mig med väldigt lite saker, så låter jag dem gå före. Har inga problem att stå i kö.
    Kommer fortsätta att ställa mig i den kortaste kön. Det rör mig inte i ryggen om det är en kvinna eller man som sitter i kassan för övrigt. 
  • Rocktrollet
    LunaLunatic skrev 2013-08-14 19:57:40 följande:
    Lidl: manlig
    Annars: kvinnlig 

    Nu blev jag nyfiken! Varför manlig just på Lidl?
  • Rocktrollet

    Man ska välja kö enligt följande system:
    1. Den kortaste. Kolla efter sällskap som betalar tillsammans och ger ett falskt sken av att kön är lång.
    2. Om det i ena kön står en tant. Undvik! Även om hon bara köper ett paket mjölk och en Aftonbladet så kommer hon att pilla med mynt och pantkvitton.
    3. Kolla på hur mycket folk har i korgen/vagnen. Tänk på att två påsar som skall vägas kommer ta längre tid än 10 mjölkpaket.
    4. Stressade personer med kortet framme i högsta hugg kommer vara snabbare på att betala än en tidsfördrivare.

  • LunaLunatic

    De har bara en man och han är bäst.


    Rocktrollet skrev 2013-08-14 21:53:18 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Varför manlig just på Lidl?

    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (Ingen betydelse)

    Har ingen betydelse jag väljer den kassa som har minst kö 

  • Anonym (Skumtomten)
    Anonym (Ingen betydelse) skrev 2020-08-21 09:20:43 följande:

    Har ingen betydelse jag väljer den kassa som har minst kö 


    Samma här. Bryr mig inte om Musse Pigg sitter i kassan.
  • Anonym (Mimmi Pigg)
    Anonym (Skumtomten) skrev 2020-08-21 15:13:54 följande:
    Samma här. Bryr mig inte om Musse Pigg sitter i kassan.


    Musse är värdelös i kassan.

  • Anonym (Självutcheckning)

    Är självutcheckningsmaskinen en hen kanske?

  • Anonym (Pussis)

    Spelar ingen roll. Men om killen är söt väljer jag honom av det skälet.

  • Anonym (Ingen betydelse)
    Anonym (Pussis) skrev 2020-08-21 20:05:31 följande:

    Spelar ingen roll. Men om killen är söt väljer jag honom av det skälet.


    Haha hur ofta händer det? Ser du ofta en massa snygga killar som jobbar i matbutik 
Svar på tråden Väljer ni manlig eller kvinnlig kassörska ?