Min egen mamma reagerar negativt till att jag är gravid igen...pga bonusbarnen...
Blir så jävla sårad av min egen mamma. Har en son snart är 2 år. Är gravid igen och berättade det för mamma igår på telefon för vi bor så långt ifrån varandra. Hon blev inte glad när jag väntade sonen och nu igår när jag berättade så sa hon -NU IGEN? Inte grattis och vad roligt... Frågade varför och hon sa då att hon är orolig över hur jag ska orka med två små. Jag är väldigt lat av mig jag vet, lägger mig i soffan och vilar lite varje dag men sonen är alltid i samma rum så jag har koll på honom.
Sambon har två barn sedan tidigare också och den ena är väldigt krävande av sig så jag hör från många i min omgivning att de tycker vi har det fullt upp som vi har men vill att min son ska ha ett helsyskon.
Hade en jobbig graviditet med sonen och blev sängliggande mycket så min sambo fick ta ett stort lass själv.
Sen fick vi kämpa jätte mycket för lägenheten vi bor i just nu blev tungen och flytta. Bor på 80kvm och jag vet att det kommer ta lika lång tid att hitta större denna gång och hyresbolaget vi hyr av så måste man bo minst 1 år innan man blir erbjuden att flytta och det har vi inte gjort på långa vägar.
Sen ska jag vara ärlig, jag gillar inte alls småbarnstiden. Hatade att amma men gav mig och tänker inte göra det denna gången heller. Men vill så gärna ha två barn om inte tre.
Vad ska jag säga till dom som reagerar negativt till att vi skaffar ett till barn?
Bonusbarnen kommer heller inte bli glada.. och inte minst deras mamma och mormor..