maddelin skrev 2013-08-14 14:40:48 följande:
Han har sagt för länge sen att han inte vill gifta sig i kyrkan o få allt fokus på sig. Det är absolut ok för mig. Därav har jag blivit mer inställd på borgligt. Dyrt att gifta sig tycker han oxå likaså jag! Klart han har mera pengar än mig ( han är ju man ;) ) men vi har en bra kommunikation där. Och jag tjänar inte dåligt jag heller. Halva huset är mitt och för mig att gå isär ser jag inte som det finns. Men ska jag stanna kvar i ett förhållande som inte ger mig det jag vill? Älskar jag verkligen honom då? Ja, jag älskar honom massor och att bryta upp finns inte, som sagt. Han är ju envis som en gammal ko och det kommer väl sluta som det mesta han får bestämma. Det slutat som han vill . Visst jag kan kanske förlika mig med att va ogift och det är där min osäkerhet kommer in. Varför ska jag backa om jag vill gifta mig? Men man kan ju inte tvinga nån annan till nått. Jag tror inte jag kommer hitta någon att älska lika mkt som han och det skrämmer mig att tänka så. Fy fan, blir helt snurrig.
Min man var orolig för att det skulle bli dyrt, men jag tyckte inte att det blev så farligt. Inte för allt det vi fick. Han ville inte heller ha allt fokus på sig. För mig fanns det inget alternativ än kyrkbröllop med släkt och vänner. Jag skulle inte gifta mig borgligt, eller hemligt, utan det var ett lagom stort kyrkbröllop med nära och kära och fest efteråt som gällde. För er del så hade det kanske varit bar att bara ni går till tex rådhuset och gifter er. Man ska väl ha några vittnen också tror jag, men då blir ni ju gifta i alla fall. Mina föräldrar gifte sig hemligt. Inte ens deras föräldrar fick veta det innan. Annars om ni gillar att resa, så åk utomlands och gift er. Då behöver man inte göra en så stor sak av det med fest och en massa folk.