Förslag på bärsele till 10månaders
Jag skulle behöv tips ang bärsele!
Jag är 178cm & 70kg, barnet är 10mån. Har tidigare använt sjal, letar nu bärsele.
Har ni några förslag?
Jag skulle behöv tips ang bärsele!
Jag är 178cm & 70kg, barnet är 10mån. Har tidigare använt sjal, letar nu bärsele.
Har ni några förslag?
Manduca.
Har hört att Manduca skulle passa bärare som är lite större, och du är ju iaf rätt lång. Själv har jag en Beco Gemini och är supernöjd. Till skillnad från många andra bärselar så kan man bära barnet framåtvänt på magen, vilket många barn gillar. Man kan också bära mage mot mage, samt på höften och på ryggen.
Har en Beco Gemini och kan med lätthet bära min drygt 8 kilos åttamånaders baby. Har samma längd och vikt dom dig. Jag har dock inte testat någon annan bärsele så jag har inget att jämföra med. :)
Jag har tidigare använt babybjörn med fick ont i axlar
manduca kan funka, men kan va för stor för dig.. annars ergo, beco, patapum..
en ergonomisk iaf, babybjörn är döden för både bebis och vuxnas ryggar!
Jag har en manduca, är 172 cm lång och väger kring 75 kilo typ. Jag bär utan problem min 2,5-åring på 17 kilo, utan ryggvärg.
Jag hade nog kikat på en toddlersele med ett så stort barn, som t.ex Tula toddler. Kan vara för stor fortfarande; beror ju lite på barnets storlek också. Wompat är ju inte dum heller. Jag hade inte köpt en gemini till ett så gammalt barn. Man behöver ju en rejäl panel när de blir större för riktigt bra sittposition.
Barnet är 75cm
Förstår inte varför mina hela inlägg inte kommer med?
Barnet är 75cm och 11kg!
SITTYTAN, inte sittdynan. Min iPhone har sin egen vilka .
Tack för alla tips! Känns som att behöver åka någonstans och testa! Vilka butiker har flest selar?
Det bästa är om du bor i eller i närheten av Stockholm. Knyt an har många bärselar och fysisk butik. I vanliga barnaffärer har de i bästa fall ergon. Tyvärr.
på vissa sjalforum kan man få träffa n ån och prova de dom har.. om du bor nära gävle kan du få testa min manduca om du vill..
MANDUCA! Helt outstanding!
Min kompis har en Wompat-sele som hon är mkt nöjd med!
Den kan man få uppsydd med önskad storlek resp på sittyta/panel* och axelremmar och iaf tidigare så har det varit full returrätt.
http://www.wearababy.com/shop/full-buckle
*