[quote=70791809][quote-nick]Annelie 76 skrev 2013-08-15 22:45:14 följande:[/quote-nick]
Siri29 skrev 2013-08-15 22:39:52 följande:
Du missförstår mig. För det första - jag försöker också bli gravida. För det andra, jag menar inte att det skulle funka att man tänkte "nu ska jag inte bli gravid" och vips så hade man nån sorts mentalt p-piller. Vad jag funderat över är om de kvinnor som, när de bestämmer sig för att de vill bli gravida då känner sig säkra på att det ska gå snabbt, också blir gravida fortare. Känner du till nåt fall där en kvinna kännt sig säker på att bli gravid på en gång, men inte blivit det? Jag kanske har fel. Men jag undrar om det faktum att jag inte sa som mina vänner att "självklart blir jag gravid nu, det är ju hur lätt som helst" , har påverkat nåt. Jag tycker det är så märkligt att de som får kämpa ofta verkar ha varit insällda på det sen innan, och de som blir gravida snabbt alltid har tänkt att de är superfertila. Om det skulle va så är ju det ett slag i magen för mig med. Men kanske kan man då förändra sina tankemänster och få en mer självklar optimistisk hållning genom exempelvis hypnos. Jag menade inte att såra dig på något sätt och önskar dig alla lycka till med allt,
Ett positivt tänkande gör det lättare om det tar ett tag men jag tror inte det påverkar fertiliteten. Vissa är frögurkor men det vet man ju inte innan man börjar försöka, lika lite som man vet om det kommer vara svårt. Vissa är positiva till sin läggning och andra är negativa men förmodligen känns det som kortare tid för en positiv person om det tar det året som det i genomsnitt tar för att bli gravid (eller 7 månader tror jag det är).[/quote Hur har du själv tänkt? Blev du gravid på en gång, och trodde du att du skulle bli det också?