• Dina08

Vad tycker ni om namnet Lennart?

Jag tycker om det, trots att det känns lite knasigt på ett barn.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lennart?
  • Mli 014

Jag var kär i en Lennart när jag gick på gymnasiet, det är snart 15 år sedan, men jag blir lite fnittrig ännu ;)

Jag gillar Lennart!

• nozpa

Brukade dricka en drink med det namnet när jag nyss fyllt 18. Och givetvis ploppar ju Björn Rosenströms Lennart upp också. :)

• tundra

Min 3 åring heter Lennart i mellannamn.
    Tycker det är fulsnyggt.

• madelenee

Sötare: håller med dig. Min pappa hette Lennart och han var precis en sån person! :). Om vi får en pojke nu i september ska han få heta Lennart i andranamn, efter min pappa :).

• idis78

Jag gillar det men det beror på att min underbara farfar hette Lennart.

• sötare
    madelenee skrev 2013-08-16 00:39:29 följande:
    Sötare: håller med dig. Min pappa hette Lennart och han var precis en sån person! :). Om vi får en pojke nu i september ska han få heta Lennart i andranamn, efter min pappa :).
    ja jag tror att många som gillar namnet har en person  med bra egenskaper och positiv anda i sin närhet :) Det jag beskrev var oxå min pappa :). Då börjar förlossningen närma sig . Lycka till Skrattande
  • Rainbow Dash

Jättefint. Blir nog andranamn om vi får en pojke. Har dock märkt att många inte håller med oss men det gör inget. Kör på det ni gillar.

• LunaLunatic

Finns på min namnlista.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lennart?