• Axels mamma

bilbarnstolen Besafe izi plus, nackdelar??

köpte en bilbarnstol idag till min 7 månaders son som vuxit ur sitt babyskydd, det blev en Besafe izi plus som ska vara plus-testad och en av de säkraste på marknaden men man undrar ändå om det finns några nackdelar med denna bilbarnstol? den är så ny (kom i juni) därför hittar jag inget om det på nätet..
    sonen verkade sitta bra och gilla den på vår testrunda iallafall..
    någon som har just denna model? berätta gärna om fördelarna också? Glad

• Svar på tråden bilbarnstolen Besafe izi plus, nackdelar??
  • Sisisisi

Jag har den och tycker väldigt mycket om den! En nackdel tycker jag är att den tar så mycket plats, det är inte en stol för småbilar. En annan nackdel är att ryggens lite väl kort. Tycker att de kunde haft sista läget några cm högre upp. Men för medellånga barn funkar den till 5 år iaf

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Axels mamma
    Sisisisi skrev 2013-08-15 20:15:35 följande:
    Jag har den och tycker väldigt mycket om den! En nackdel tycker jag är att den tar så mycket plats, det är inte en stol för småbilar. En annan nackdel är att ryggens lite väl kort. Tycker att de kunde haft sista läget några cm högre upp. Men för medellånga barn funkar den till 5 år iaf
    ja vi har en audi A4 och den tog sån plats i baksätet att ingen kan sitta i sätet framför. ryggen ska ju ändå vara några cm förlängd på denna model än tidigare modeller vad jag läst..
    hur sitter axelremmarna på ditt barn? på mitt sitter de strax under axel-höjd men jag vet inte om det är fel?
    bör de kanske höjas till axel-höjd eller kanske tom. strax över axel-höjd? 
  • Sisisisi

De sitter precis över. De ska inte gå under axellinjen, då är det dags att höja lite.

• Axels mamma
    Sisisisi skrev 2013-08-15 20:27:34 följande:
    De sitter precis över. De ska inte gå under axellinjen, då är det dags att höja lite.
    ok tack för svar :) hur höjer jag dem? har inte hunnit kollat in stolen närmare..
  • Sisisisi

På baksidan av nackstödet. Du trycker bara in ett handtag typ och drar upp nackstödet så höjs bältet på samma gång.

• Axels mamma
    Sisisisi skrev 2013-08-15 21:10:38 följande:
    På baksidan av nackstödet. Du trycker bara in ett handtag typ och drar upp nackstödet så höjs bältet på samma gång.
    å vad smidigt Glad frågade efter solskydd att knäppa på stolen men det var det sämsta jag sett, skyddade ju inte alls mot sol i ögonen.. undrar om det finns något annat skydd som passar hyfsat..
  • Lindsey Egot NO1
    Axels mamma skrev 2013-08-15 21:32:39 följande:
    å vad smidigt Glad frågade efter solskydd att knäppa på stolen men det var det sämsta jag sett, skyddade ju inte alls mot sol i ögonen.. undrar om det finns något annat skydd som passar hyfsat..
    Solskydden är egentligen inget solskydd utan det ska man ha när barnet färdas i framsätet och om man är med om en kollision och det kommer glassplitter från framrutan skyddar dessa skydden att barnet får glassplitter i huvudet.
  • Lindsey Egot NO1

Vi har izi kid och är super nöjda men hade jag vetat om denna upp till 25 kg hade jag köpt den men nu fanns inte den för tre år sedan.

• Axels mamma

Efter att ha använt den några dagar jan jag säga att det är en grymt bra stol! :) den enda nackdel är att den tar mycket plats på längden men det gör inget för vår son älskar den :)

Svar på tråden bilbarnstolen Besafe izi plus, nackdelar??