hur förändras ersättningen
Hej!
Jag ska eventuellt få lönehöjning. Hur förändras ersättning från er då? sänks den eller höjs? jag har fortsättningsnivå och jobbar 50% får i dags läget ca 7800 från er brutto.
Med vänlig hälsning
Hej!
Jag ska eventuellt få lönehöjning. Hur förändras ersättning från er då? sänks den eller höjs? jag har fortsättningsnivå och jobbar 50% får i dags läget ca 7800 från er brutto.
Med vänlig hälsning
Hej,
Du meddelar Försäkringskassan när löneförhandlingen är avslutad och du vet vilket höjning du får per månad. Vi behöver också veta datumet när avtalet blev undertecknat och klart.
Om du får ett lönepåslag så kommer du få en höjning av din sjukpenning.
Hälsningar
André Handläggare
Tack för svar! kan du säga hur mycket ersättningen från er om jag skulle få 23000kr i månaden brutto i heltid från arbetsgivaren men jag jobbar bara 50% och har sjukpenning på fortnivå?
Hej!
Ersättningsnivån för vanlig sjukpenning på fortsättningsnivå ligger på ca: 75 %. För att få fram vad din ersättning blir per dag multiplicerar du din SGI (sjukpenninggrundande inkomst) med 0,97 multiplicera därefter med 0,75 och dela det sedan med 365.
Du tar din månadslön som du har på 50% x 12 och sedan räknar ut på ovanstående sätt . Då får du fram din dagersättning före skatt.
Hälsningar
Lotta, handläggare