• Anonym (frugan)

Spåra makens telefon?

Finns det någon app eller liknande där man kan spåra vart en mobiltelefon befinner sig? Jag misstänker nämligen att maken ljuger om vart han är och vad han gör sedan en tid tillbaka. Jag har blivit bedragen i tidigare förhållanden och känner igen mönstret och därför också lärt mig att min magkänsla oftast stämt :( Jag har sagt till honom att jag misstänker att han inte är ärlig mot mig och att jag tycker att han börjat bete sig annorlunda. Han tycker jag är löjlig och säger bara att jag får tro vad jag vill... Jag tror han träffar en arbetskollega som bor i närheten.

• Svar på tråden Spåra makens telefon?
  • Glusper

Inte bara de/ men du tycker att om han är otrogen så ska de bara förutsätta nej ja tycker inte att de okej, att snatta och sånt. Men bara kolla vars han är är väll ganska okej. Istället för att snoka sms och sånt tycker inte du de?

• Anonym (Klurigheter)

Jag håller med flertalet som varnar dig för att lösa problemen genom att snoka. Samtidigt kan jag förstå känslan när det gnager och man har en magkänslan som säger att han ljuger. Om du ändå vill snoka så har jag två förslag: 1) be en vän följa efter honom. 2) "råka" glömma din egen telefon i hans jacka eller så (hitta på en ursäkt varför du tog hans en kortis.. Ut till brevlådan, bilen eller liknande. Kan du stoppa den så han inte upptäcker den kan du sedan spåra din egen tfn i stället.. Viss risk för upptäckt (så du behöver en bra ursäkt) men inte olagligt och riktigt lika integritetskränkande.. Skickar du med din egen tfn kan du aktivera runkeeper eller liknande så ser du vilken väg han gått..

• Glusper

Inte bara de// ganska konstigt att du tycker att ja är en konstig mensika som man ska se ner på för att ja tycker att dedär är okej? Urs vad less ja blir på folk som ska se ner på folk, se ner på de själva. Som vill va så duktiga heltiden vi är mensikor hergud.

• Monte

Du ställer ju fel fråga.

Jag hade snarare undrat om jag över huvud taget ville delta i en relation där ärlighet inte är underförstått och jag slipper bli paranoid och galen. Ja ungefär som det du beskriver.

I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Monte
    Monte skrev 2013-08-17 01:36:47 följande:
    Du ställer ju fel fråga.

Jag hade snarare undrat om jag över huvud taget ville delta i en relation där ärlighet inte är underförstått och jag slipper bli paranoid och galen. Ja ungefär som det du beskriver.

Plus ett "inte".
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Anonym (R)
    Anonym (Klurigheter) skrev 2013-08-16 22:46:56 följande:
    Jag håller med flertalet som varnar dig för att lösa problemen genom att snoka. Samtidigt kan jag förstå känslan när det gnager och man har en magkänslan som säger att han ljuger. Om du ändå vill snoka så har jag två förslag: 1) be en vän följa efter honom. 2) "råka" glömma din egen telefon i hans jacka eller så (hitta på en ursäkt varför du tog hans en kortis.. Ut till brevlådan, bilen eller liknande. Kan du stoppa den så han inte upptäcker den kan du sedan spåra din egen tfn i stället.. Viss risk för upptäckt (så du behöver en bra ursäkt) men inte olagligt och riktigt lika integritetskränkande.. Skickar du med din egen tfn kan du aktivera runkeeper eller liknande så ser du vilken väg han gått..

Fast jag hade mitt abbonemang i sambons namn. Var det olagligt att jag spårade den när jag tappade bort den då? Fast det var min och han hade sin egen. Det är en gråzon liksom
  • Anonym (Klurigheter)
    Anonym (R) skrev 2013-08-17 09:20:33 följande:
    Fast jag hade mitt abbonemang i sambons namn. Var det olagligt att jag spårade den när jag tappade bort den då? Fast det var min och han hade sin egen. Det är en gråzon liksom

Jag är inte jurist men tror inte att du skulle bli fälld för att spåra en telefon som du använder själv..
  • Anonym (Man42)

Har han iPhone? Kan du hans lösenord? iPhone har en app som heter "hitta vänner". Lägg till dig som hans vän där så kan du se exakt var han är.

• Powerwomen69
    kaffeamanda skrev 2013-08-16 12:55:25 följande:

Är du sann? Skaffa dig ett liv istället!

Vad är det för jävla taskigt svarDemon
  • Anonym (jaffe)

finns otroligt små gps att köpa som man kan sätta i bilen eller smyga ned någonstans och sen följa vartenda steg han tar 

googla upp dessa

• Anonym (Helper)

Du skall inte spåra honom. Du skall avsluta relationen, jobba med dig själv och sen hitta någon du passar bättre med. Även om han inte ljuger är det något med er relation som gör att du inte litar på honom och det kommer du aldrig göra.

• Anonym (Ligga)

Om din magkänsla är så stark, skall du ställa frågan till dig själv.
    Har han en anledning till att vara otrogen?
    Har ni någon relation? eller är du bara mamma hela tiden?
    Hjälps ni åt hemma? 
    Ja lista kan göras lång.

• Anonym (PS)

Ja man blir ju lite nyfiken så här 3,5år senare hur det gick för TS?

• Lenab

Hej! Jag har tappat bort min mobiltelefon och vill hitta ett sätt att spåra den själv hemifrån.

Den är antingen på, avstängde eller har flygplansläge på.

Ringer mobilen varje timme men den verkar vara död.

Jag såg att vissa hade svarat att det finns appar för att spåra mobiler.

Med bara hjälp av mobilnummret eller?

Och vilka Appar!!?? Säg namnen på de!

Jag behöver verkligen hitta min Iphone

• Anonym (Rationell)
    Lenab skrev 2017-12-18 19:57:23 följande:

Hej! Jag har tappat bort min mobiltelefon och vill hitta ett sätt att spåra den själv hemifrån.

Den är antingen på, avstängde eller har flygplansläge på.

Ringer mobilen varje timme men den verkar vara död.

Jag såg att vissa hade svarat att det finns appar för att spåra mobiler.

Med bara hjälp av mobilnummret eller?

Och vilka Appar!!?? Säg namnen på de!

Jag behöver verkligen hitta min Iphone

Om den är död kan du inte spåra den. 

www.preyproject.com/ är en bra sådan app som du kan installera i din nästa telefon. 
  • Anonym (frugan)
    Anonym (PS) skrev 2017-02-06 14:51:01 följande:

Ja man blir ju lite nyfiken så här 3,5år senare hur det gick för TS?

Ja det har ju gått några år ???? Kan berätta att det blev skilsmässa men vi är faktiskt fortfarande vänner, för barnens skull. Vi umgås inte på tu man hand men gör mycket ihop som "familj". Och ja, det var sin betydligt yngre kollega han träffade men det blev aldrig något dem emellan.
Svar på tråden Spåra makens telefon?