• lucifer

Vilket namn är finast, Tuva eller Nova?

Vi har så fruktansvärt svårt att välja namn till våran dotter, så tänkte höra vilket namn av Tuva eller Nova ni tycker är finast? Eller om ni har något annat fint namn

• Svar på tråden Vilket namn är finast, Tuva eller Nova?
  • cffc

Nova, jag vet att många säger att det är ett hundnamn men för mig så är Tuva mer ett hund namn

• LindaLoue

Nova tycker jag! Min lilla solstråle i magen ska få heta Nova ! Det är vackert betyder nytt på latinska och är inte alls många barn som heter så

• fluu
    LindaLoue skrev 2013-09-04 20:11:09 följande:
    Nova tycker jag! Min lilla solstråle i magen ska få heta Nova ! Det är vackert betyder nytt på latinska och är inte alls många barn som heter så
    Nyfiken som jag är var jag tvungen att kolla efter. 26:e vanligaste namnet så så ovanligt är det inte,men det är kanske skillnader i statistiken beroende på var man bor :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pistou

Namnet Nova känns helt främmande för mig som är född på 70-talet, men verkar vara ett väldigt vanligt namn på barn till 80- och 90-talister. Har för mig att ett shoppingcenter i Lund heter Nova.
    Tuva är lite gulligt, men Tova känns mer naturligt för mig.

• Svansjön
    Pistou skrev 2013-10-06 20:50:26 följande:
    Namnet Nova känns helt främmande för mig som är född på 70-talet, men verkar vara ett väldigt vanligt namn på barn till 80- och 90-talister. Har för mig att ett shoppingcenter i Lund heter Nova.
    Tuva är lite gulligt, men Tova känns mer naturligt för mig.
    Ja nova lund finns ett shoppingcenter som heter.
Svar på tråden Vilket namn är finast, Tuva eller Nova?