• jullemedstil

heminsemination

Hej alla regnbågsfamiljer, och blivande. Vi är ett par som tänkte försöka heminsemination, vi har hittat en sida som säljer kit för humana priser, nu är det bara det svåra kvar, hur och var hittar man en donator? Tips och råd och sllmänna nya vänner tas tackssmt emot :) vi kollar på regnbågsfamiljer också. Julia o hanna

• Svar på tråden heminsemination
  • TFTC

Tack! Vi håller tummarna även för er. Det kan ju finnas en chans att det tog sig eftersom spermier kan leva några dygn i väntan på ägget :)

Hur har ni hittat er donator? På webben eller i bekantskapskretsen? Vi hittade vår på webben.

• vivillhabarn

Ja, ett litet hopp finns ju alltid även om man egentligen vet att det är rätt kört :P
    Vi hittade också vår på webben faktiskt. Är ju inte det lättaste att hitta i bekantskapskretsen, det är ju en rätt
    känslig situation. Kollade faktiskt med en utav mina gamla killkompisar men han ville skaffa egna barn sen i framtiden och skulle ha svårt att inte vara delaktig i barnet om han blev "pappa" 
    Detta får man givetvis respektera så vi fick leta vidare! 
    Var bor ni någonstans? :) 

• TFTC

Hejsan! Hur känns allt? Dagarna sniglar sig fram tycker jag. Skönt med ledighet men samtidigt vill vi (och ni) veta hur allt står till. Mer/fler syntom?

Här är strecket lika svagt som första gången vi testade. Känns lite oroligt. Men vi hoppas att frun är en låghormonare o att det inte betyder dåliga saker. Vi har ett missfall bakom oss (då jag var gravid) o vill inte få ett igen. Men så länge det är ett streck o ingen mens så...

Håller tummarna för er o ha en fortsatt trevlig helg!

• Hoppfullt

Väldigt tråkigt att höra! :(

TFTC skrev 2014-01-10 17:29:45 följande:
    Å här blev det missfall... :(

• hbgbaby

Vad tråkigt att läsa om missfall, beklagar :(

Vi sitter och ruvar och väntar på att få testa...typ 12 dagar kvar!

• TFTC

Spännande! :) vi har nu brutit ihop o kommit igen o är inne på ett nytt försök. Får se om 2 veckor hur utfallet blir :)

• Daladonator

Finns en erfaren donator här:)

• Biet

Jag kan även hjälpa till som donator. Har lite erfarenhet kring detta och även med närstående adoptionen.

Pm:a gärna mig.

• Eila

Hej Biet! Jag är ganska ny här och osäker på hur jag skickar ett privat meddelande. Men om du vet hur en går till väga får du gärna pm:a mig och berätta mer om dig själv!  

• Daladonator

[quote=74685383][quote-nick]Daladonator skrev 2015-01-14 23:38:46 följande:[/quote-nick]

Finns en erfaren donator här:)

Dalarnas län med omnejd, och syskon är inget problem om några år:)

Svar på tråden heminsemination