• detta

Panik - har klantat till det med medicinern. Måste Lutinus och Progrestorone injektinsvätska beställas?

På måndag ska jag testa om jag blivit gravid och tänkte att jag då hämtar ut mer Lutinus och Progfestorone i olja. Lutinus tar slut på måndag o progrestoronen på onsdag. Jag har inte tänkt på att detta förmodligdn måste beställas.Fattar inte hur jag kunnat vara så klantig. Någon som vet hur det funkar? Kan beställningar göras på helgen? Går det att få tag på mediciner på annat sätt? Får smått panik. Tänk om jag sabbar allt.

• Svar på tråden Panik - har klantat till det med medicinern. Måste Lutinus och Progrestorone injektinsvätska beställas?
  • giggle

Ring Apoteket och be att de kollar vart de finns inne närmast dig. Bor du i eller nära en större stad finns de säkert nånstans. Tänk på att du kan behöva ringa de olika apotekskedjorna när de inte längre bara finns en. Kolla speciellt apotek nära Fertilitetskliniker?!
    Så har jag gjort när min lite speciella huvudvärksmedicin varit slut.

• Blingbling

En annan grej som jag gjort är att jag kollat med Apoteket jag varit inne på och frågat dem om de kan kolla upp Apotek i närheten åt mig. Är de vänligt inställda så kan de antingen kolla på nätet eller så har de ibland ringt till sina kollegor i närheten. Som giggle skriver, tänk på att det finns flera olika kedjor och ofta är det ju så att om man får personalen att kolla upp med apotek i närheten så är det ju allt som oftast inom deras egen kedja de kollar. Lycka till nu! Använder själv Lutinus just nu och vet vilket pusslande det är att få till sig det...speciellt på mindre orter där det kan dröja 3 dagar innan de får paketet till sig efter beställning...phu!

• detta

Tack för svaren.

Har nu varit på stadens största apotek (bor i en storstad) och de kunde ge mig Lutinus direkt - och det var den som var mest akut. Pust! Det andra gick att beställa och jag får det i tid. Nu är det bara plusset som saknas

Svar på tråden Panik - har klantat till det med medicinern. Måste Lutinus och Progrestorone injektinsvätska beställas?