• NalaForever

18 och vill bli gravid

Hej! Jag och min kille har nu varit ihop i 3 ½ månad och vi är som gjorda för varan. Jag har fyllt 18 i år och min kille blir 20 senare på året. Och vi vill båda ha barn och älskar varandra obeskrivligt mycket. men jag blir inte gravid. Men min mens var försenad med 17 dagar, men jag började få en blödning den 16 e, först kom de mer som gammalt blod, och nu kommer de mer (rent) och hyfsat mycket. Har även ont lite titt som tätt. vet inte vad det är för jag är oerfaren och orolig. Som 16 åring fick jag missfall och vill inte att de ska hända igen! Skulle uppskatta om någon kan förklara lite för mig vad det kan vara, har en köpt graviditest test än eftersom osäkerhet... Gråter Skulle vara glad om jag fick lite svar
  • Svar på tråden 18 och vill bli gravid
  • Harmagedon

Det kan vara mensen som är sen eller ett mkt tidigt missfall. Går knappast att veta.

• Sisisisi

Ni har varit ihop i tre månader och du har redan märkt att du har svårt att bli gravid!!?? Herregud, snälla vänta med att skaffa barn!

Keep your child rear facing for as long as possible!

• lindaothomas

Hur länge har ni försökt bli gravida?

Svårt att bli gravid tycker ja är MINST efter 1 års försök.. Innan dess får man ju ingen hjälp!

• NalaForever

Jag är lite över paranoid över att ja kanske inte kan bli med barn. Och har nu velat ha barn i 3 år!

• lindaothomas

Jo de känns som de.
    Normalt tar de ju upp till 1 år innan man blir gravid.. En del snabbare en del längre tid..

Om ni varit ihop i 3 månader, hur länge har ni aktivt försökt bli gravida?

• zemer

När man aktivt försöket bli med barn så är det ändå helt normalt att det tar upp till 1 år.

Men ni har bara vart tillsammans i 3 månader! Och är dessutom så unga att ni har all tid i världen. Så lär känna varandra ordentligt, skaffa en vardag tillsammans och planer allt som behövs innan ni skaffar barn.

• Sisisisi
    NalaForever skrev 2013-08-17 17:34:06 följande:
    Jag är lite över paranoid över att ja kanske inte kan bli med barn. Och har nu velat ha barn i 3 år!

Men du har typ resten av livet på dig att skaffa barn. Skaffa utbildning, jobb, inkomst och bostad först
    Keep your child rear facing for as long as possible!

Svar på tråden 18 och vill bli gravid