• Vill Ha Liten 83

2-åriga dottern kom till efter 3 IVF, nu pos grav-test? Orolig för tidigt missfall...

Jag känner bara att jag vill skriva av mig lite och se om någon känner igen sig eller har råd...

Här kommer en snabb bakgrund: Det tog oss 3,5 år och 3 IVF-försök innan vår efterlängtade dotter föddes, hon är nu 2 år. Sen vi började prata om barn för 5,5 år sedan så har jag ALDRIG blivit spontant gravid eller ens fått tidigt missfall. Ingenting...

Denna gången när jag fick min mens, eller vad det nu var, så luktade det annorlunda än vanligt. Nästan som avslaget efter jag fött dottern. Det i kombination med att min mens inte kom igång ordentligt (det var väldigt sparsamt i ett par dagar, sen rosa flytningar en dag sen försvann det helt plötsligt...) så fick jag ett graviditets-test av en kompis som visade positivt!!! Det har aldrig hänt förut (förutom efter sista IVF-en) så jag blev helt chockad... Min första tanke var/är att det måste vara ett tidigt missfall... Men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas att det finns någonting därinne <3 

Förra gången jag tog positivt grav-test så var jag pumpad med en massa hormoner efter IVF-en så jag kände tidigt symptom som ömma bröst, molvärk, illamående och trötthet... Nu så känner jag ingenting i brösten, inget illamående (och det var riktigt illa HELA förra graviditeten!), bara lite lätt molvärk (som om mensen ska komma) så det spänner vid buken, lite tröttare än vanligt (som lika gärna skulle kunna vara för att jag knappt sov natten till igår precis efter testet) och kissar oftare. 

Jag har ringt till gyn och fått en tid om 2 veckor, då det är för tidigt nu att se något. Den 30-e augusti så skulle jag isf räknas som v.6+3. Det är två långa veckors våndan och förväntan tills dess. Jag vågar knappt tillåta mig att hoppas då det känns så osannolikt att jag skulle vara gravid efter allt man har gått igenom... 

• Svar på tråden 2-åriga dottern kom till efter 3 IVF, nu pos grav-test? Orolig för tidigt missfall...
  • Baktakt

Har bekanta som blev med sin tvåa efter att ha förutsatt att de inte kunde bli gravida på egen hand och struntat i preventivmedel. De fick sin etta med hjälp av IVF efter fyra års försök och tvåan blev till sisådär 14 månader efter att ettan föddes.

Hoppas på det bästa! Lycka till

• Vill Ha Liten 83

Åh vilken solskenshistoria Vore ju underbart om det är så för oss också. Vi ska in på vul på gyn imorgon och se ifall de kan se något...

• Vill Ha Liten 83

Såg ett litet embryo på 4,2 mm i livmodern och storleken stämmer exakt med min senaste mens Vi kunde ej se något hjärta men jag är ju bara i v. 5+1 idag. Skulle tillbaka om en vecka på nytt vul plus att jag idag och nästa vecka ska lämna blodprov för att mäta hcg-nivån Bara att hålla tummarna

Svar på tråden 2-åriga dottern kom till efter 3 IVF, nu pos grav-test? Orolig för tidigt missfall...