• Fia12345

gammal katt fräser på kattunge, hjälp?!

Hej!
    Jag har sedan tidigare en steriliserad honkatt på 7 år. I somras avliva jag min andre äldre katt. Så jag besluta mig för att köpa en kattkompis till henne. Nykomligen är 12 veckor gammal.Men så fort dem ser varandra så fräser dem. Nu var den lille på golvet och hoppa sedan tillbaka upp i soffan och då hoppa den äldre ner ifrån sin kattställning rätt bort upp i soffan och hoppa på den lille. VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden gammal katt fräser på kattunge, hjälp?!
  • pluvdo

Så länge den äldre inte gör kattungen illa så tycker jag att du kan avvakta bara. Den äldre vill väl bara visa vem som bestämmer och så. Vuxna katter fräser ofta åt kattungar. Eller andra främmande katter som kommer in i deras hem. Men det går över.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Tutilure

Du har alltså fått hem kattungen nyligen?
    Ge det lite tid för dem att vänja sig vid varandra.
    Min äldre katt var så där lite lagom glad över att få en bebis i huset, men nu, ett par månader senare så leker de tafatt och putsar varandra.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Fia12345

Tack för era svar! Ja jag hoppas innerligt att det ska bli bra. Jag jobbar ju i veckorna så funderar på att sätta dem i olika rum när man inte är hemma. Är rädd för att dem ska skada varandra :/ vad tror ni ?

Svar på tråden gammal katt fräser på kattunge, hjälp?!