Han är avundas min frihet
Är det fler med partners med barn som avundas er frihet av att inte ha barn?
Är det fler med partners med barn som avundas er frihet av att inte ha barn?
Nej? Fördelen av att ha egna barn väger så mycket tyngre än den sk. frihet man har utan.
Nä men mina vänner säger ofta att dom avundas mitt liv som barnfri ibland. När dom ringer och har skrikande barn i bakgrunden och frågar vad jag gör.. Då kanske jag är ute och riden, är på äventyr eller bara sitter med en bok och ett glas vin :) Skulle inte byta mitt liv mot alla skrikande ungar i världen :D
Nej, jag har fördelen att ha både barn och frihet att göra i princip vad jag vill. Vi är ett tight par med ett barn och delar på ansvaret, vi har aldrig bråkat om "egentid", det kommer bara naturligt. Om en väninna hör av sig mitt i veckan och vill ta ett glas vin så är det bara att åka dit några timmar. Då och då har vi barnvakt och gör vad vi vill tillsammans. Helt underbart!
Det gjorde sambon i början, inte på något negativt sätt, men han avundades, absolut.
Nu har jag fått ha möjlighet till nästan samma frihet efter det jag fått barn, dels för att vårt barn var ett lätt barn att ha med sig, sedan att det var självklart att även jag skulle få ge mig av på barnfria äventyr.
Men nog sjutton är det skönt med en tonåring hemma, då de inte behöver passas längre. Jag är glad att jag bara har ett barn. Man är aldrig lika bunden som när man har flera
Det kan jag stundtals känna att jag vill byta liv m en av väninnorna. Men bara stundtals :) finns inget jag hade bytt ut mina barn mot. Det tycker nog väl 99procent av alla föräldrar ibland.