Min son vill inte låna mig pengar
Hej
Jag är en mamma till tre underbara barn på 14 12 och 7 år. Jag och min man jobbar båda heltid och kämpar varje dag med att få pengarna att gå runt. Vi bor i en hyresrätt med 5 rum och kök och har en hyra på ca 8000 i mån. Vi har två bilar vilket vi behöver då både jag och min man har 4 respektive 6 kilometer till jobbet. Vi storhandlar ofta och är i princip aldrig på krogen (max 1-2 gånger i månaden per person). Jag erkänner att jag är lite av en impulsmänniska som köper vad som faller mig in ibland vilket har lett till att vi tyvärr har en del krediter (bla. pga de samvetslösa kredit- och smslåneföretagen). Min man gå ganska ofta på trav, men spelar sällan bort några större mängder, i alla fall enligt han själv även om jag aldrig sett vinster. Han har också årskort på fotboll- och hockeylaget i vår stad samt prenumeration på de flesta sportkanaler (ca 1200 o mån.) Nu har jag och min man dock försökt att dra ner på kostnaderna genom att försöka shoppa mindre och minska på nöjen.
Nu till mitt problem. Min äldste son (14) fick för en tid sedan ärva ca 20000 kronor av en släkting och vid ett tillfälle när jag tog upp med honom att jag behövde låna 5000 kronor så sa han tvärnej. Jag blev förstås otroligt besviken och undrar nu vad ni hade gjort. Vår familj har skulder hos kronofogden som måste betalas och om vi inte kan låna ihop detta så ser det kört ut. Låna av kompisar eller föräldrar känns otroligt pinsamt.
Behöver råd och stöd.