Förskolor i Täby/Danderyd
Efterlyser er med erfarenhet av förskolor (småbarnsavdelningar) i Skarpäng (Täby) eller Enebyberg (Danderyd)!
De förskolor vi är mest intresserade av att höra mer om är Högåsen, Rosa Tornet, Rosenvägen och Skogsgläntan.
Efterlyser er med erfarenhet av förskolor (småbarnsavdelningar) i Skarpäng (Täby) eller Enebyberg (Danderyd)!
De förskolor vi är mest intresserade av att höra mer om är Högåsen, Rosa Tornet, Rosenvägen och Skogsgläntan.
Skogsgläntans förskola är det många som säger ska vara toppen. Bra pedagoger och fräsch miljö . En bra förskole chef som är kanon. Har haft många av mina vänner dom satt sina barn där. De tycker det är toppen.
Tysk mamma
Vi hade faktiskt dottern på Skogsgläntan första 18 mån och stortrivdes men bytte nu i julas till Rosa Tornet pga att storbarnsavdelningen på Skogsgläntan är alldeles för stor (>40-50 barn) och stökig för dottern. Det var förskolepersonalen själv på lilla som flaggade för det under sista utvecklingssamtalet.
Tycker det är jättebra att du engagerar dig och vill kolla upp den förskola du ska anförtro ditt barn åt.
Men jag tycker att du borde gå till de aktuella förskolorna och hälsa på , för att kunna bilda dig en uppfattning.
Är högst tveksam till att frågor om specifika förskolor läggs ut på detta vis på nätet. Så länge folk som är nöjda svarar är det väl ganska ok , men om folk som ej är nöjda börjar svara, är risken stor att enskilda människor hängs ut orättvist och eller utan möjlighet till att försvara sig.
Jag är själv förskollärare och när jag valde förskola till mina barn tittade jag på några saker.
- hur många barn per personal och hur mycket jobbat personalen? ( är det i själva verket 2 vuxna på 15 st 1-3 åringar efter kl 14.00 på dagarna)
- hur länge hade personalen jobbat ( om många är kvar på en arbetsplats länge kan det tyda på bra arbetsplats - bra förskola)
- hur ser lokalerna ut? Slitna, vårdade, tänkta runt?
- hur ser de andra barnen ut att må? Leker, gråter, hjälper varandra?
Lycka till med detta viktiga val och all respekt att du inte bara tar närmsta förskola.
Det behövs verkligen fler föräldrar som bryr sig om vart de skickar sina barn.
OBS att jag ställde frågan 2013, nästan 2 år sen!!