registrera föräldradagar 50 %
Hej,
Jag kommer i samband med att vår dotter börjar dagis jobba halvtid och vara föräldraledig halvtid för att skydda SGI. Jag är idag gravid och kommer om allt går vägen att föda barn nummer två när dottern är 2 år och 5 månader. Eftersom det fortfarande är tidigt i graviditeten vill jag säkra upp SGI ifall något händer på vägen. Antar att det är kört ifall man får missfall och har slarvat med att skydda SGI till 100%.
Min halvtid kommer att vara något ojämnt fördelad. Ena veckan jobbar jag något mer är 20 timmar och andra veckan något mindre är 20 timmar. Kommer att ha någon ledig dag båda veckorna. Eftersom jag kommer att ha ledig dag kommer jag att jobba mer än 4 timmar per dag de dagar jag jobbar.
Hur noga behöver jag fylla i formuälet i datorn när jag ansöker om ersättning. Behöver ni veta exakt hur många timmar det är respektive dag eller räcker det att jag skriver 20 timmar arbete period dag månad-dag månad?
Har förstått att jag inte kan lägga in någon föräldraledighet på de dagar då jag jobbar mer än 4 timmar utan får utnyttja den lediga dagen samt helgen för att få ihop det.