• Powderpuff

Apple-tv eller smart-tv?

Hej!
    Ska köpa ny tv och har lite tankar om vad som är bäst. Köpa en apple-tv o en tv som då kan vara utan smart-funktion eller en smart-tv o strunta i apple-tv. Landar antagligen på samma summa ungefär oavsett val.

Kan inte ni hjälpa mig med för och nackdelar? Hade tänkt hålla oss under 10000 kr.

• Svar på tråden Apple-tv eller smart-tv?
  • TnG
    Powderpuff skrev 2013-08-19 18:10:24 följande:
    Hej! Ska köpa ny tv och har lite tankar om vad som är bäst. Köpa en apple-tv o en tv som då kan vara utan smart-funktion eller en smart-tv o strunta i apple-tv. Landar antagligen på samma summa ungefär oavsett val. Kan inte ni hjälpa mig med för och nackdelar? Hade tänkt hålla oss under 10000 kr.

Har båda men hatar smart tvn, funkar inget bra tycker jag krålig med fjärrkontrollen och den reagerar inte som den ska osv. Och den har varit inlämnad för det med men kompisens är samma där med. Nä sån skit åkte och köpte Apple tv efter det och en iPad, MYCKET bättre och de funkar alltid som de ska både med fjärrkontrollen och iPaden att screena över. Har netflix där och de funkar för mig bra samt iTunes med nyare filmer. Sen kan du ju ladda ner play kanaler som svt, TV3, TV4, kanal 5 osv.. Jag har inte ens antennen i på tvn längre.
  • sportpappa

Börja med att ta reda på vad ni vill titta på och hur ni vill titta på det. HBO, Netflix, Viaplay, Youtube, streama från NAS eller extern hårddisk....

• Powderpuff
    sportpappa skrev 2013-08-19 19:00:11 följande:
    Börja med att ta reda på vad ni vill titta på och hur ni vill titta på det. HBO, Netflix, Viaplay, Youtube, streama från NAS eller extern hårddisk....
    Vi vill kunna titta på allt vi tittar på på datorn (macbook pro) dvs netflix, playkanalerna och alla filmer vi har här på. Sedan har vi även en extern hårddisk via usb och kommer väl antagligen köra våra dvd-filmer via datorn tills vi köper ett ps4

• Powderpuff

Då vi möblerat om precis struntade vi i att sätta upp gamla tvn så vi har tittat på datorn nu. Är nöjda med utbudet vi har via den men undrar vad en smart-tv respektive en apple-tv gör som vi inte kan göra nu. Är ni med på vad jag menar?

• Monchichier
    Powderpuff skrev 2013-08-21 10:10:20 följande:
    Då vi möblerat om precis struntade vi i att sätta upp gamla tvn så vi har tittat på datorn nu. Är nöjda med utbudet vi har via den men undrar vad en smart-tv respektive en apple-tv gör som vi inte kan göra nu. Är ni med på vad jag menar?
    Egentligen ingenting, förutom att du får ett annat gränssnitt i de olika systemen. 
  • Powderpuff

Ok. Så för enkelhetens skull vid installeringen är det bättre med en apple-tv då antar ja? Eftersom allt annat ä mac

• Powderpuff
    TnG skrev 2013-08-19 18:56:36 följande:
    Har båda men hatar smart tvn, funkar inget bra tycker jag krålig med fjärrkontrollen och den reagerar inte som den ska osv. Och den har varit inlämnad för det med men kompisens är samma där med. Nä sån skit åkte och köpte Apple tv efter det och en iPad, MYCKET bättre och de funkar alltid som de ska både med fjärrkontrollen och iPaden att screena över. Har netflix där och de funkar för mig bra samt iTunes med nyare filmer. Sen kan du ju ladda ner play kanaler som svt, TV3, TV4, kanal 5 osv.. Jag har inte ens antennen i på tvn längre.

Låter ju åter igen som om apple-tv tar hem de!
  • TnG

Har ni iPhone, iPad osv så är ju det att föredra då kan du ju utnyttja de bättre då allt synkar ja.. Vet ej hur bra samsungs plattor synkar med samsungs smart tv..

• Ulf Harrys Farsa

Alla Smart-tv´s jag ramlat på inklusive min egen är Smart funktionerna oanvända på, det går segt, apparna är tröga och underutvecklade.

• Powderpuff

De blev en sån. Har en extern hårddisk sedan tidigare. Sedan köpte vi faktiskt apples router också. Haha!! Lika bra

Svar på tråden Apple-tv eller smart-tv?