hur hanterar man minskad lust och känslor efter övergrepp?
Jag har gått från att vara en person som har haft en väldigt stark lust och välutvecklad orgasmisk förmåga (jag har velat ha sex jämt, kom varje gång, det var väldigt tillfredställande..), till att lusten och förmågan successivt bröts ner under flera års tid, på grund av en flera år lång singelperiod med relationer där kärleken aldrig infann sig av olika skäl.
Så för cirka 4 månader sedan var det som att spiken sattes i kistan då jag utsattes för ett övergrepp, som baserades på att en kille jag hade en relation med blev frustrerad på att jag inte längre var sugen på att ha sex och jag hade helt slutat få orgasm med honom, så han tvångsinjicerade mig med ett hormon för att öka min lust, och sedan hade vi sex mot min vilja. Det jag menar hände var att han brottade ner mig fysiskt under en lång stund, vi höll på i över en timme, och när jag tillslut inte orkade göra fysiskt och verbalt motstånd mer, när jag låg utmattad och grät, så injicerade han mig i magen. Efter denna händelsen så har jag inte känt mig bra, varken fysiskt(sexuellt och på injiceringsstället) eller psykiskt(allmänt).
Jag lämnade denna killen direkt efter detta hände, och utan att planera det så träffade jag en ny kille som det klickade med, och vi är nu tillsammans. Men vi har inte fått igång vårt sexliv, vilket känns nedslående av flera skäl. Jag känner att jag vill ha sex med honom, för jag tycker om honom så mycket, men min kropp reagerar inte på beröring, känner mig helt bortdomnad när han rör vid mig, och knappt när jag själv rör vid mig heller. Han känner sig otillräcklig eftersom jag inte kommer när vi har sex, och han ifrågasatte om hans storlek var för liten för att jag ska bli tillfredställd, så jag kände mig lite tvingad att berätta för honom om övergreppet, eftersom jag personligen tror det har mer med det att göra, än att han skulle vara dålig eller otillräcklig i sängen. Men samtidigt undrar man lite ifall det kan vara så oxå att två personer kanske inte alltid fungerar så bra ihop sexuellt. Kan det handla om att kommunikationen fått sig en törn av det som hänt, att jag inte kan kommunicera som jag borde, eller att han kanske är blyg o inte vågar/kan kommunicera heller?
Jag vet iaf inte hur jag ska göra, eller vad jag ens ska förvänta mig att känna efter det som har hänt.
Finns här någon med erfarenhet av minskad lust och/eller övergrepp som hade kunnat ge mig tips på hur jag hanterar detta och går vidare? Jag önskar ju att min lust kom tillbaka, och att vi åtminstone kunde ha en chans till ett bra samliv, för utan det så tror jag inte att varken han eller jag kommer trivas tillsammans i längden.